سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ Tuesday 23 April 2024

مجازی شدن کلاسها منوط به تصمیم ستاد کرونا استان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: دانشگاه آزاد خوزستان با داشتن ۴۵ درصد جامعه دانشگاهی بزرگترین دانشگاه خوزستان است و حل مسائل خوزستان محور حرکت این دانشگاه دراستان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز؛ علی افروس در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به ایام الله دهه فجر اظهار داشت: دهه فجر یادآور ایام الله ای است که مردم ایران با رهبری امام خمینی (ره) توانستند رژیم سابق را برچیده و استقلال و آزادی را محقق کنند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب است و باید بتوانیم در راستای بیانیه گام دوم انقلاب زمینه تحقق تمدن نوین اسلامی را فراهم کنیم و این نیازمند تلاش جهادی و حرکت در مسیر آرمانهای انقلاب است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان ۴۵ درصد دانشجویان استان را پوشش می دهد که بزرگترین دانشگاه خوزستان است و در حال حاضر ۶۵ حاضر دانشجو داخلی و خارجی در آن مشغول به تحصیل هستند. در سال تحصیلی ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۸ هزار دانشجو وارد دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان شدند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: یکی از گام های مهمی که این دانشگاه در دوره دوم خود آغاز کرده است اقتصاد مالی و پویا کردن وضعیت مالی دانشگاه است و در تلاش هستیم میزان اتکا دانشگاه به شهریه را کاهش دهیم که در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به کاهش دانشجو بیان داشت: در دانشگاه این تهدید را به یک فرصت تبدیل کردیم و با فعال کردن ظرفیت های دانشگاهی به سمت خودکفایی مالی رفتیم و اکنون ۲۰ درصد امورات دانشگاه غیر شهریه ای اداره می شود.

افروس تاکید کرد: مبنای رشد و حرکت دانشگاه آزاد در این دوره براساس فناوری محور است و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد و فناوری و تولید ثروت از اولویت های اصلی این دانشگاه است. در این زمینه تفاهم نامه‌های خوبی با پارک علم وفناوری خوزستان، منطقه آزاد اروند و صنایع نفت وگاز و فولاد امضا شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: درآمدزایی از بهینه سازی از املاک دانشگاه و حضور در عرصه های مختلف تولیدی از کشاورزی تا توریست درمانی و هتلینگ پیش بینی شده است و بیش از ۳۰ رسالت جدید برای درامدزایی برای دانشگاه دیده شده است تا ظرفیت های راکد این دانشگاه فعال شود.

وی تاکید کرد: دنبال مسئله محور کردن دانشگاه هستیم و تلاش داریم پایان نامه ها و پژوهش های دانشگاه را به سمت حل مسائل استان سوق دهیم و برای همین با دستگاه های مختلف از سازمان مالیات تا بانک وبیمه و سایر صنایع تفاهم نامه پژوهشی منعقد کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان ادامه داد: برای اینکه دانش آموختگان این دانشگاه راحت وارد فضای کسب و کار شوند، مهارت آموزی و مهارت آفرینی را در اولویت قرار دادیم و برای همین بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد خوزستان تحقیقات خود را در دستگاه ها تعریف کردند.

وی درباره سامانه آموزشیار اظهار داشت: این سامانه دارای ظرفیت های خوبی است و از طرفی قبول دارم خلا‌های دارد که روزانه این مسایل برطرف و یا به تهران برای حل شدن منتقل می‌شود و شهریه ها را نیز براساس هزینه‌ها و تورم افزایش می‌دهیم. همچنین تخفیف‌های شهریه‌ای برای دانشجویان در نظر گرفته شده است و از طرفی با چندین بانک برای ارائه تسهیلات دانشجویی توافق شده است.

وی ادامه داد:این دانشگاه ضرر ده نیست ولی متاسفانه بسیاری از مطالبات این دانشگاه از دستگاهای مانند بنیاد شهید، بهزیستی و ..درست و به موقع وصول نمی شود و اگر این مطالبات درست محقق شود، هیچ مشکلی در واحدهای آموزشی نخواهیم داشت.

افروس گفت:درباره حضوری شدن دانشگاه‌ها اخرین بخشنامه وزارت کشور بر حضوری بودن است ولی با توجه به شیوع سویه جدید اومیکرون در کشور منتظر دستور ستاد کرونای خوزستان هستیم و احتمال اینکه بخشی حضوری شود وجود دارد.

وی گفت: این دانشگاه دنبال توسعه رشته‌های پزشکی است و مقدمات لازم از جمله ساختمان ۶ طبقه و استاد مربوطه فراهم شده و در صورت نهایی شدن از مهرماه سال آینده در رشته های پزشکی و پیراپزشکی جذب دانشجو خواهیم داشت و در باره بیمارستان آموزشی نیز در حال عقد تفاهم با دانشگاه علوم پزشکی استان در این زمینه هستیم.

این مقام مسئول با اظهار تاسف و ابراز تسلیت درباره فوت استاد دانشگاه ازاد بر اثر حمله ور شدن سگ و تصادف گفت: این مساله واقعا برای جامعه دانشگاهی دردآور بود و این مسئله را از طریق استانداری و فرمانداری و شهرداری اهواز پیگیری در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته و مطالبه جامعه دانشگاهی برای جمع آوری سگ های ولگرد بیان داشت: از شهرداری اهواز انتظار داریم در این زمینه به دانشگاه کمک کند زیرا که به دلیل فضای زیاد و رهاشده اطراف دانشگاه، شاهد تجمع سگ در اطراف دانشگاه هستیم که امیدواریم شهرداری سگها را جمع آوری کند.

افروس تاکید کرد: در زمینه جمع آوری سگ‌های ولگرد نیاز به فرهنگسازی داریم و باید اجازه دهیم شهرداری اهواز به دور از جاروجنجال‌های سیاسی و رسانه به رسالت اصلی خود بپردازد.

وی همچنین به مساله معیشت و مسکن اساتید و کارکنان اشاره کرد و گفت: در این زمینه گام های برداشته شده و امیدواریم با اخذ کاربری زمین ها و تغییر انها بتوانیم برای پرسنل زحمت کش این دانشگاه خدمات در این زمینه نیز ارائه دهیم.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of