جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

بیش از ۱۵۰۰ مطب در خوزستان تهویه ندارند

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان از تعیین ضرب‌الاجل برای نصب تهویه در مطب‌ها و دفاتر پیشخوان خبر داد.

ولی‌الله حیاتی در جلسه قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا که امروز (۲۸ دی‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌ها در مطب‌ها اظهار کرد: هیچ تفاوتی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین اشخاص و جایگاه‌ها وجود ندارد. بهداشت گزارش عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم نصب تهویه را رائه می‌دهد پس چرا گفته می‌شود که در این وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مکانی با مکان دیگر مقایسه نشود؟

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها افزود: یک هزار و ۵۸۰ مطب در سطح خوزستان فاقد تهویه هستند که باید در مدت سه هفته نسبت به نصب تهویه اقدام کنند. با توجه به مراجعه افراد آلوده به مطب‌ها حساسیت در این اماکن بیشتر است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با بیان اینکه مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا بر قوانین عادی ارجح است، گفت: سازمان نظام پزشکی و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز موظف به پیگیری نصب تهویه در مطب‌ها هستند.

وی بیان کرد: ۸۶ دفتر پیشخوان نیز تهویه مناسب ندارند که باید در دو هفته آینده به تهویه مجهز شوند.

به گزارش ایسنا در ادامه رسول امیری مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خوزستان اظهار کرد: همچنان برخی از فرهنگیان نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند.

وی افزود: پیش از این نیز این موضوع مطرح شده است و باید در دستور کار قرار بگیرد.

مهران معلم مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این جلسه اظهار کرد: تا ۲۷ دی‌ماه، ۷۳ درصد دفاتر پیشخوان خوزستان تهویه مناسب داشته‌اند. میزان رعایت ماسک خدمت‌دهندگان نیز در این اماکن ۹۵ درصد، میزان رعایت ماسک خدمت‌گیرندگان ۸۸ درصد، واکسیناسیون خدمت‌دهندگان ۹۸ درصد، واکسیناسیون خدمت‌گیرندگان ۶۸ درصد، بهداشت فردی ۹۶ درصد و فاصله‌گذاری ۸۹ درصد بوده است.

وی افزود: ۳۱۵ دفتر پیشخوان در خوزستان وجود دارد که ۸۶ مورد از این تعداد تهویه ندارند یا تهویه نامناسبی دارند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تا این تاریخ ۷۴ درصد دفاتر پلیس +۱۰ خوزستان تهویه مناسب داشته‌اند. میزان رعایت ماسک خدمت‌دهندگان در این اماکن ۶۹ درصد، میزان رعایت ماسک خدمت‌گیرندگان ۸۴ درصد، واکسیناسیون خدمت‌دهندگان ۹۸ درصد، واکسیناسیون خدمت‌گیرندگان ۶۸ درصد، بهداشت فردی ۹۸ درصد و فاصله‌گذاری ۸۴ درصد بوده است.

معلم افزود: ۵۷ دفتر پلیس +۱۰ در خوزستان وجود دارد که ۱۵ مورد از این تعداد تهویه نداشته‌اند.

وی بیان کرد: ۳ هزار و ۵۰۴ مطب در سطح خوزستان فعال هستند که یک هزار و ۵۸۰ مطب از این تعداد تهویه ندارند یا تهویه نامناسب دارند. آنچه مهم است روشن بودن تهویه است زیرا ممکن است برخی تهویه را نصب کنند اما روشن نکنند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of