جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ Friday 19 April 2024

تجهیزات هلال احمر از سال ۹۲ تاکنون تغییری نکرده است

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در بحث امداد و نجات در حوادث و بلایا، برنامه‌های بسیار زیادی داریم اما تقریبا از سال ۹۲ به بعد تجهیزات هلال احمر نه از نظر لجستیکی و نه نرم‌افزاری هیچ تغییری نکرده است و نیاز به نوسازی و بازسازی جدی دارد.

پیرحسین کولیوند در دیدار با استاندار خوزستان ، با اشاره به مراسم تحلیف داوطلبان این جمعیت که امروز در شلمچه برگزار شد، اظهار کرد: سازمان جوانان هلال احمر نیروهایی تربیت می‌کند و تحویل سازمان داوطلبان می‌دهد؛ مراسم و برنامه تحلیف این نیروها قرار بود در کرج برگزار شود اما بعد قرار شد مراسم را در یادمان شهدای شلمچه برگزار کنیم زیرا اساس خلق و خوی داوطلبی و امدادگری همان خلق و خوی رزمندگان است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به بازدید از مناطق زلزله‌زده اندیکا در سفر امروز به خوزستان، افزود: مردم اندیکا مردم بسیار قدرشناس و نجیبی هستند. چادرهایی که مردم از هلال احمر دریافت رده‌اند را کنار گذاشته‌اند و از سیاه چادرها استفاده می‌کنند. در خواست مردم ساخت درمانگاه و مسجد بود.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به بازدید از خرمشهر و آبادان نیز گفت: در این بازدید امکانات خود را بررسی کردیم و به نظر آمد که باید یک تیم تخصصی ارسال کنیم و چند روز مستقر شوند تا کار کارشناسی شده و جدی برای استان خوزستان انجام دهند. اعضای این تیم به زودی تعیین و به استان خوزستان اعزام خواهند شد.

وی افزود: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب بنا بر این است که جذب حداکثری جوانان را داشته باشیم که خوشبختانه تاکنون بازخورد خوبی داشته است. سازمان جوانان و سازمان داوطلبان، در قالب خانه‌های هلال اقدانات بسیار خوبی انجام داده‌اند.

وی گفت: این دو سازمان با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی کارهای جدیدی انجام داده‌اند از جمله هدف قرار دادن ۲ هزار و ۲۰ محله برای کاهش آسیب‌های اجتماعی. همچنین با کمک کمیته امداد، زنان مجرد ۳۰ به بالا که بیکار هستند را از آسیب‌پذیری خارج کرده‌ایم و در این خصوص تاکنون ۱۰ هزار نفر جذب و آموزش آن‌ها آغاز شده است. خوشبختانه این افراد نه تنها از آسیب‌پذیر شدن خارج شده‌اند بلکه آسیب‌زدا نیز شده‌اند.

کولیوند گفت: به تجیهزات ثابت، انفرادی و حمایتی و حفاظتی نیز نیاز است. خوشبختانه شادابی در میان نیروها وجود دارد و امیدواریم بتوانیم آن را حفظ کنیم و توسعه دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در مسائل بین‌المللی نیز جمعیت هلال احمر ایرانجزو شورای حکام صلیب سرخ جهانی است که باعث کم اثر کردن تحریم‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه ما باید از اعتماد و اطمینانی که مردم به جمعیت هلال احمر دارند، پاسداری کنیم، افزود: با توجه به اینکه هلال احمر نهادی صددرصد مردمی است سعی می‌کنیم از ظرفیت خیرین برای کمک به زلزله‌زدگان اندیکا استفاده کنیم.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of