یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ Sunday 5 May 2024

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

افراد بالای ۱۸ سال در خوزستان برای تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: نوبت سوم واکسن کرونا برای همه افراد بالای ۱۸ سال که ۳ ماه یا بیشتر از زمان تزریق نوبت دوم واکسن آنها گذشته است، از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین سرمست شوشتری عصر دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به بروز سوش جدید ویروس کرونا و اهمیت بالا بردن سطح ایمنی در جامعه، مقرر شده که از سه شنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ نوبت سوم واکسن کرونا برای همه افراد بالای ۱۸ سال که ۳ ماه یا بیشتر از زمان تزریق نوبت دوم واکسن آنها گذشته است انجام شود.

وی با اشاره به اینکه نوع واکسن نوبت سوم متناسب با انواع واکسن‌هایی است که در نوبت‌های قبل دریافت شده افزود: واکسیناسیون ایمن‌ترین راه محافظت در برابر ویروس کروناست و برای ایجاد بیشترین محافظت در برابر ویروس کرونا باید فرآیند واکسیناسیون تکمیل شود.

سرمست شوشتری بیان کرد: تاکنون ۸۱.۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ ساله استان خوزستان حداقل یک دوز واکسن تزریق کرده‌اند؛ همچنین حدود ۲۰ درصد مردم هنوز واکسنی دریافت نکرده و ۲۰ درصد دیگر نیز دوز دوم خود را تزریق نکرده که از این افراد خواهش می‌شود هرچه سریع‌تر برای تزریق و تکمیل فرآیند واکسیناسیون به مراکز تجمیعی مراجعه کنند.

وی گفت: با توجه به اعلام رسمی ورود ویروس اومیکرون به کشور از مردم درخواست می‌شود تا ضمن پرهیز از برگزاری دورهمی های مربوط به شب یلدا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در بالاترین سطح مد نظر قرار دهند تا از وقوع پیک این بیماری و بازگشت دوباره محدودیت‌ها جلوگیری شود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of