شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 20 April 2024

خانه ریاضیات اهواز گشایش یافت

خانه ریاضیات اهواز روز سه‌شنبه در آیینی با حضور جمعی از مسوولان درپژوهش‌سرای فارابی این کلانشهر گشایش یافت.

به گزارش ایرنا مدیرکل حوزه دفتر استاندار خوزستان در این آیین گفت: ریاضیات و آموزش آن تنها در تحصیل آکادمیک خلاصه نمی‌شود و نباید از علاقه افراد به این رشته غافل باشیم.

مهدی رفیعی افزود: با علم ریاضی، دانش‌آموز و دانشجوی ما باید تفکر منطقی و شیوه‌های حل مساله را یاد گیرد تا بتواند در حل مسایل زندگی خود موفق باشد.

وی با بیان اینکه تفکر منطقی و خلاق باید در ریاضی رقم بخورد گفت: انگیزه بخش نبودن این درس، شیوه‌های سخت تدریس و نبود استفاده از رسانه‌های آموزشی نوین، باعث شده تا نسبت به رشته ریاضی در جامعه نگرش مثبتی وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: معلمان و اساتید دانشگاه، باید علم ریاضی را برای دانش آموختگان شیرین جلوه دهند و روی مسایل انگیزشی بیشتر کار کنند و نیز باید شیوه تدریس علم ریاضی مورد بازنگری قرار گیرد.

رفیعی با بیان اینکه جامعه ما به ریاضیات نیاز مبرمی دارد افزود: نخبه پروری و حضور در المپیادها امر بسیار خوبی است اما نیاز است که ریاضی را در جامعه همگانی و عمومی کنیم.

رییس هیات مدیره خانه ریاضیات اهواز نیز گفت: خانه ریاضیات اهواز نیز مکانی برای عرضه و شکوفا کردن استعدادهای افرادی است که تبلور ذهنی آنها به سمت ریاضی سوق یافته تا بتوانند علاقه خود را دنبال کنند.

یداله اخلاقی نسب، شناسایی استعدادهای برتر، تحقیق در زمینه تاریخ ریاضیات، ترویج تکنولوژی اطلاعات، گسترش علوم ریاضی میان جوانان و ارایه آموزش‌های خارج از چهارچوب رایج در مدارس و دانشگاه‌ها و… را از اهداف تشکیل خانه ریاضیات اهواز بیان کرد.

وی همگانی کردن ریاضیات را مهمترین هدف گشایش خانه ریاضیات دانست و گفت: افرادی با مشاغل مختلف در جامعه هستند که به علم ریاضیات علاقه دارند، اما علاقه آنها به صورت آکادمیک متبلور نشده است لذا نیاز است تا مکانی برای دنبال کردن این علاقه ایجاد شود.

وی افزود: دانش آموزان، دانشجویان و معلمان مستعد می‌توانند در تمام فعالیت‌های این خانه و یا بر حسب مورد در برنامه‌های خاص آن شرکت کنند.

رییس هیات مدیره خانه ریاضیات اهواز مشارکت همه دستگاه‌ها برای پشتوانه سازی این خانه ریاضی را ضروری دانست و گفت: مهمترین مشکل ما نبود یک مکان مناسب است؛ اکنون به واسطه یکی از خیران استان محلی در اختیار ما قرار داده شد اما انتظار داریم که شهرداری اهواز و دیگر ارگان ها مربوطه در این زمینه با ما همکاری کنند.

وی بیان کرد: خانه ریاضیات به عنوان یک مرکز علمی پژوهشی، پرنشاط و خلاق، با هدف توانمندسازی آحاد جامعه به منظور ارتقای کیفیت زندگی شخصی و اجتماعی فعالیت می‌کند.

اخلاقی نسب گفت: خانه ریاضیات اهواز چهلمین خانه ریاضی در کشور است که راه‌اندازی شده است و می‌تواند مولد حلقه‌های مفقوده سیستم آموزشی باشد.

در این آیین رییس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش وپرورش خوزستان، اعضای خانه ریاضی اهواز، جمعی از استادان دانشگاه و علاقمندان به ریاضی شرکت داشتند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of