پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ Thursday 16 May 2024

قرارگاه خدمات رسانی در خرمشهر راه اندازی می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر از تشکیل قرارگاه خدمات رسانی در این شهرستان به مناسبت هفته بسیج خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد لویمی صبح امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: ما علاوه بر برنامه‌های معمولی که هر ساله به این مناسبت برگزار می‌شوند باید برنامه‌های ابتکاری در این زمینه اجرا بشوند که تشکیل قرارگاه خدمات رسانی در خرمشهر از جمله این برنامه‌هاست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر در ادامه هدف از تشکیل قرارگاه را رفع مشکلات مردم در کوتاه‌ترین زمان اعلام کرد و توضیح داد: در این قرارگاه که ریاست آن بر عهده فرماندار خواهد بود، امام جمعه، دادستان و دستگاه‌های خدمات رسان حضور خواهند داشت؛ این قرارگاه با حضور مسئولان مشکلات را رصد کرده و مصوبات جلسات توسط سپاه پیگیری خواهد شد.

سرهنگ لویمی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته بسیج در خرمشهر پرداخت و از اجرای ۱۲۰ برنامه به همین مناسبت از جمله بزرگداشت شهدای محلات با عنوان خبر «آبروی محله» خبر داد و افزود: بزرگداشت در مقابل منزل شهدا انجام خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر با اشاره به ویزیت رایگان بیماران در مناطق محروم گفت: پزشکان از سوی جامعه بسیج و شبکه بهداشت و درمان به مناطق محروم رفته و در آن مناطق به طور رایگان بیماران را ویزیت خواهند کرد.

وی بیان کرد: دیدار با امام جمعه و خانواده شهدا و ایثارگران، اجرای همایش اقتدار در روز سوم آذر، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه در ۲ هفته متوالی و اجرای پیاده روی خانوادگی و برنامه صبح و نشاط ویژه بانوان از دیگر برنامه‌هایی است که قرار است به مناسبت هفته بسیج در خرمشهر اجرا شود.

توزیع ۴۰ هزار بسته معیشتی و لوازم تحریر

فرمانده سپاه خرمشهر در ادامه به اقدامات سپاه در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ اشاره و اظهار کرد: طرح کمک‌های مومنانه به دستور مقام معظم رهبری از زمان شیوع کرونا در خرمشهر اجرا و در حال حاضر نیز ادامه دارد؛ همچنین در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، ۳۸ هزار و ۹۶۷ بسته معیشتی، ۵۰ جهیزیه و ۶ هزار و ۲۲۷ بسته لوازم تحریر نیز میان نیازمندان در مناطق شهری و روستایی توزیع شده است.

وی افزود: همچنین ۶۰ بسیجی خرمشهری هم اکنون در روستاهای زلزله زده اندیکا و مناطق محروم برای تعمیر و بازسازی منازل محرومین حضور دارند.

بنا به گفته‌های سرهنگ لویمی، احداث ۱۰ باب منزل با همکاری کمیته امداد با اعطای تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۵۰ میلیونی و ورود قرارگاه کربلا در بحث آبرسانی به مناطق محروم در روستای شنه و مارد و همچنین پاکسازی زمین‌های مسیر شلمچه به عنوان مهمترین اقدامات بسیج خرمشهر در حوزه عمران بوده است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of