جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

با همکاری فولاد و برق منطقه‌ای خوزستان؛

نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در اهواز ساخته می‌شود

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با اشاره به تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی بین وزارت نیرو و صمت، گفت: ۵۰۰ مگاوات از این تفاهم‌نامه توسط فولاد خوزستان در اهواز ساخته خواهد شد.

کیومرث زمانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی که صبح امروز دوشنبه (۱۹ مهرماه) با حضور وزیر نیرو و وزیر صمت انجام شد، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه بین این وزارتخانه‌ها مقرر شده ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی پربازده جهت تامین برق پایدار صنایع کشور توسط شرکت‌های زیر مجموعه وزارت صمت در قالب ۱۴ ساختگاه نیروگاهی احداث شود.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ مگاوات این تفاهم‌نامه توسط شرکت فولاد خوزستان در اهواز احداث خواهد شد، افزود: مطابق این تفاهم‌نامه بسته‌های حمایتی جهت سرمایه‌گذاران (صنایع) پیش بینی شده تا این صنایع که عمدتا صنایع فلزی هستند برق مورد نیاز خود را توسط نیروگاه اختصاصی خود تامین کنند و مازاد برق تولیدی را به شبکه بفروشند.

معاون تحقیقات و برنامه‌ریزی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: این بزرگترین پروژه نیروگاهی در کشور است که هم زمان ۱۴ نیروگاه ظرف ۳ سال احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.

زمانی عنوان کرد: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان همکاری کاملی با مشاور پروژه نیروگاهی فولاد خوزستان در اهواز به عمل آورده و به زودی مطالعات اتصال به شبکه، تایید و جهت اخذ مجوز به وزارت نیرو ارسال خواهد شد.

وی بیان کرد: با احداث این نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، برق مصرفی فولاد خوزستان از روی شبکه برق اهواز برداشته خواهد شد و ظرفیت آزاد شده در اختیار مردم خوزستان به ویژه کلانشهر اهواز قرار خواهد گرفت.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور تصریح کرد: جهت اتصال این نیروگاه نیاز به احداث خط و پست ۴۰۰ کیلوولت آرنا بوده که با پیش بینی برق منطقه‌ای خوزستان در قرارداد فولاد خوزستان، عملیات احداث آن با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان از سال ۹۷ شروع شد و پیش بینی می‌شود تا قبل از تابستان ۱۴۰۱ بطور کامل وارد مدار شود و زیرساخت‌های اتصال نیروگاه را فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه همکاری وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه ایجاد ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی از طریق احداث نیروگاه جدید و تکمیل سیکل نیروگاه‌های موجود توسط شرکت‌های صنعتی و معدنی با حضور وزرای این دو وزارتخانه امروز ۱۹ مهرماه امضا شد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of