جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

با حضور رییس سازمان بسیج سازندگی؛

پروژه آبرسانی به روستاهای دشت آزادگان به بهره‌برداری رسید

پروژه آبرسانی به روستاهای دشت آزادگان به صورت نمادین در روستای آلبوصیاد در دومین روز از هفته دفاع مقدس با حضور سردار محمد زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری بسیج سازندگی خوزستان، رییس سازمان بسیج سازندگی کشور روز ‌پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستاهای دشت آزادگان، بیان کرد: سازمان بسیج سازندگی در کمک به دولت به ویژه پروژه‌های محرومیت زدایی، طرحی را با عنوان طرح کلان محرومیت زدایی، تعریف کرده است.

سردار محمد زهرایی افزود: این طرح در روستاها و محلات حاشیه شهرها در حال انجام است که در روستاها اولویت اول تامین آب شرب و کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه برخی استان ها به ویژه خوزستان مشکلات بیشتری در موضوع تنش آبی دارند، گفت: دلاورمردان خوزستانی که هشت سال دفاع مقدس پای انقلاب و نظام ایستاده اند و اینک دچار تنش آبی شده‌اند و وظیفه تک تک مسوولان است که به این موضوع به صورت جدی رسیدگی کنند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: بسیج سازندگی نیز در کنار شرکت ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی متولی این کار، و نه موازی دستگاه‌ها و نه رقیب آنها، بلکه کمک کننده برای سرعت بخشی به محرومیت زدایی حضور دارد.

وی بیان کرد: بر اساس توافق انجام شده در استان خوزستان، بسیج سازندگی متولی انجام این پروژه‌ها بوده و همچنان برای خدمت به مردم مناطق محروم این استان پای کار است.

سردار زهرایی ادامه داد: در چند هفته‌ پیش نیز با حضور رییس جمهوری پروژه آبرسانی جفیر در خوزستان به بهره برداری رسید و امروز نیز پروژه آبرسانی روستایی دشت آزادگان افتتاح شد؛ هرچند این پروژه بخش کوچکی از نیاز مردم را برطرف می‌کند اما وظیفه ما این است که برای رساندن آب شرب سالم به مردم خوزستان، تلاش کنیم.

وی گفت: مردم خونگرم و انقلابی خوزستان با وجود تمامی مشکلات پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده اند و اکنون ما نیز باید به وظیفه خود به خوبی عمل کنیم.

وی ادامه داد: باید با نگاه هم‌گرایی و هم‌افزایی بین بسیج سازندگی و دستگاه های اجرایی در کنار یکدیگر قرار بگیریم و بی شک حضور موثر مردم، مشارکت آنها و گروه‌های جهادی در رفع این مشکلات موثر بوده و امید است همچنان شاهد کار جهشی برای رساندن آب شرب به دست مردم خوزستان باشیم.

فرمانده سپاه دشت آزادگان نیز در این آیین بیان کرد: در روزهایی که مردم ما دچار تنش آبی شده بودند و با تانکر به آنها آبرسانی می‌شد، پروژه آبرسانی روستای آلبوصیاد از توابع این شهرستان کلید خورد و اعتبار مورد نیاز و تجهیز کارگاه آن نیز به صورت کاملا جهادی با توان و اراده بالا در سطح این شهرستان انجام شد تا پروژه به اتمام برسد.

سرهنگ پاسدار طرفی افزود: اکنون ۲ کیلومتر لوله‌گذاری برای آبرسانی روستای آلبوصیاد در مسیر الله اکبر شهرستان دشت آزادگان توسط گروه‌های جهادی انجام شده است.

وی بیان کرد: هزینه انجام شده برای لوله گذاری و آبرسانی ۲ میلیارد ریال بوده که با همکاری قرارگاه حضرت عباس(ع)، بسیج سازندگی سپاه دشت آزادگان و آبفای دشت‌آزادگان تامین شد.

فرمانده سپاه دشت آزادگان گفت: از تمامی فرماندهان پایگاه‌ها، حوزه ها و بسیجیان جهادی که در گرمای طاقت فرسا در اوج فشار و اوج انتظاربا دست خالی به کاری دل سپردند که در نهایت باعث شادی مردم دشت آزادگان شد تقدیر می‌کنیم؛ روحیه جهادی و بسیجی ما به دلیل وجود مردم قدردان خوزستان است و همچنان خود را با لباس بسیجی و جهادی بدون منت وقف مردم می کنیم.

این پروژه به نمایندگی از ۱۲ پروژه محرومیت زدایی و آبرسانی در خوزستان به بهره برداری رسید. تاکنون ۹۴ کیلومتر لوله‌گذاری برای آبرسانی به ۲۵ روستای خوزستان انجام شده است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of