جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ Friday 19 April 2024

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان:

۳۳ هزار زن بی‌سرپرست در خوزستان داریم

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با بیان اینکه آمار طلاق در مدت اخیر افزایش زیادی داشته است، گفت: ۳۳ هزار زن بی‌سرپرست در خوزستان داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی فرد بعد از ظهر امروز چهارشنبه در دیدار با معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: با مطالعه تاریخ متوجه خواهیم شد که کنار هر مرد موفق یک زن قرار دارد؛ مانند حضرت خدیجه (س) کنار حضرت محمد (ص)، حضرت فاطمه (س) کنار امیرالمؤمنین (ع) و وجود زینب کبری (س) در حادثه عاشورا نشان‌دهنده این واقعیت است.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، نقش زن را در جامعه بی‌بدیل دانست و تصریح کرد: مسئولیت تربیت فرزند به سبک زندگی اسلامی از مهم‌ترین رسالت‌های بانوان است.

وی به تأثیر زن بر ساخت جامعه و مرد اشاره کرد و گفت: در کتاب حماسه حسینی که نقش اهل‌بیت (ع) در عاشورا تبیین می‌شود شاهد اثرگذاری بانوان در جامعه هستیم و اگر به حادثه عاشورا نگاه کنیم، نمونه‌های چنین زنانی را مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به نقش برجسته بانوان در انقلاب اسلامی بیان کرد: رسالت اولیه زنان پرداختن به خانواده، تربیت فرزند و اثرگذاری بر همسر است؛ اسلام هرگز با کارکرد زن مخالف نیست بلکه باید بستر لازم فراهم شود و در زمینه‌های مختص بانوان فعالیت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با بیان اینکه آمار طلاق در مدت اخیر افزایش زیادی داشته است، عنوان کرد: آماری ارائه شده در تهران که از هر دو ازدواج یک مورد به طلاق ختم می‌شود که اگر صحت داشته باشد، آمار تکان‌دهنده‌ای است.

وی اضافه کرد: در دوران پدران و مادران ما زنان تحصیل نمی‌کردند و به‌محض پیوند ازدواج ایجاد می‌شد، دیگر طلاق مطرح نمی‌شد اما با کمال تأسف هر چه تحصیلات بالاتر رفته، این بخشی از پیکره خانواده نتوانسته کانون خانواده را مستحکم کند.

موسوی فر، بخشی از ناهنجاری و بزهکاری را مربوط به بانوان و بخشی مربوط به فرزندآوری عنوان کرد و افزود: در بخشی از ایران توجه ویژه‌ای به فرزندآوری می‌شود اما در بین بانوان تابع ولایت کمتر دیده می‌شود، امروزه زنان دو سه فرزند یا اگر هنر کنند چهار فرزند به دنیا می‌آورد که جای تأسف است.

وی ادامه داد: یکی از عوامل این مسئله اشتغال بانوان است چون فکر می‌کنند که فرزندآوری مزاحم کارشان است که باید برای این موضوع فکری شود و این در حالی است که نمونه‌های موفقی از زنان شاغل با فرزندآوری خوب وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با عنوان اینکه زنان نیمی از پیکره اجتماع را تشکیل می‌دهند، تشریح کرد: ۳۳ هزار زن بی‌سرپرست در خوزستان داریم که آمار بالایی است و شاید از تهران بیشتر باشد و باید در این راستا برنامه‌ریزی شود تا بانوان بتوانند به رسالت اصلی خود که همان تربیت جامعه اسلامی و انسانی است، بیشتر توجه کنند.

وی با تأکید بر اینکه نگاه ما نگاه شهید مطهری است، گفت: تفاوت جامعه اسلامی و غیر اسلامی در حریم است که امیدوارم بستری فراهم شود که در انقلاب اسلامی شاهد رشد و تعالی و رسیدن زنان به قله رفیع باشیم.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of