پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 18 April 2024

بازار رهن و اجاره مسکن در اهواز مافیایی شده است

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز گفت: متقاضی برای رهن و اجاره خانه وجود دارد اما خانه‌ای برای اجاره وجود ندارد؛ بازار رهن و اجاره مسکن مافیایی شده است و خانه‌ای که ارزش رهن آن ۵۰۰ میلیون تومان است، حتی به قیمت یک میلیارد تومان هم رهن داده نمی‌شود.

حسین نوذری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت بازار مسکن در اهواز اظهار کرد: به دلیل قانون تمدید خودکار قراردادهای رهن و اجاره در کل کشور در پی بیماری کرونا، خانه‌ای برای رهن یا اجاره در سال جاری در بازار عرضه نشده است و اگر شده باشد نیز با قیمت‌های بسیار بالا بوده و این راهکار دولت، باعث افزایش قیمت‌های رهن و اجاره شده است.

وی با بیان اینکه خانه برای رهن و اجاره در اهواز با کمبود مواجه شده است، افزود: متقاضی برای رهن و اجاره خانه وجود دارد اما خانه‌ای برای اجاره وجود ندارد؛ بازار رهن و اجاره مسکن مافیایی شده است و خانه‌ای که ارزش رهن آن ۵۰۰ میلیون تومان است، حتی به قیمت یک میلیارد تومان هم رهن داده نمی‌شود.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز با اشاره به وضعیت خرید و فروش مسکن در اهواز تصریح کرد: به جرات می‌توان گفت از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون، معامله چندانی در بازار مسکن وجود نداشته است؛ حال بازار مسکن خوب نیست و در واقع می‌توان گفت که این بازار، مرده است.

نوذری بیان کرد: به دلیل کاهش نقدینگی و متقاضی در بازار، قیمت مسکن در معاملات کاهش یافته است و در حال حاضر قدرت در دست خریداری است که پول نقد داشته باشد.

وی عنوان کرد: قیمت مصالح بالا رفته است و هزینه تمام‌شده ساخت، حداقل به هر متر مربع ۱۰ میلیون تومان رسیده است؛ واحدها به دلیل کمبود نقدینگی در بازار، روی دست سازندگان مسکن می‌ماند و به فروش نمی‌رسند.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک اهواز گفت: وضعیت بازار مسکن خطرناک شده است و نوسانات بازارهای ارز و طلا در این موضوع بی‌تاثیر نبوده‌اند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of