شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 27 April 2024

معاون عمرانی استانداری:

شهرداران مقصر در دفع آب‌های سطحی خوزستان به هیات تخلفات اداری معرفی می شوند

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: برخی از شهردارانی که در انجام مطالعات شبکه جمع آوری و دفع آب های سطحی شهر خود قصور داشته اند، به هیات تخلفات اداری معرفی شده اند.

فاضل عبیات در نشست قرارگاه بررسی مشکلات آب و فاضلاب اهواز که شامگاه ۱۶ شهریورماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروز بحث شبکه جمع آوری و دفع آب های سطحی و اقداماتی که در خصوص شبکه فاضلاب اهواز در حال انجام است، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امروز بحث لایروبی شبکه و منهول های فاضلاب مورد بررسی قرار گرفت و گزارش هایی از اقدامات شهرداری اهواز و شرکت آبفا اهواز دریافت شد.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: لایروبی شبکه فاضلاب اهواز، می تواند یک اقدام پیشگیرانه بسیار مهم در آبگرفتگی معابر در فصل بارندگی ها باشد.

عبیات عنوان کرد: از شرکت ها و دستگاه های اجرایی مستقر در خوزستان درخواست شده تا ماشین هایی که برای لایروبی شبکه و برخی از کانال های موجود در اهواز مورد نیاز است، تامین شود که بیشتر این شرکت ها ماشین آلات مورد نیاز را تامین کرده اند.

وی ادامه داد: این کار برای کمک به بحث لایروبی کانال منتهی به نهر مالح است زیرا این کانال برای خروجی فاضلاب و دفع آب های سطحی در شرق اهواز بسیار مهم است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص شبکه فاضلاب منطقه کیانشهر اهواز بیان کرد: در این منطقه مساله شبکه فاضلاب و دفع آب های سطحی مردم منطقه را دچار مشکلاتی می کند. چند نقطه در این منطقه مشخص شده است تا شرکت آبفای اهواز پروژه های خود را در آن نقاط تکمیل کند.

عبیات در خصوص مطالعات شبکه دفع آب های سطحی در همه شهرهای خوزستان تصریح کرد: این مساله به حدی دارای اهمیت است که اگر شهرداری ها در این زمینه اقدام لازم را انجام ندهند، قطعا به هیات تخلفات اداری معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: برخی از شهردارانی که در انجام مطالعات شبکه جمع آوری و دفع آب های سطحی شهر خود قصور داشته اند، به هیات تخلفات اداری معرفی شده اند.

عبیات اظهار کرد: شهری می تواند بودجه لازم برای اجرای شبکه جمع آوری و دفع آب های سطحی داشته باشد که مطالعات اجرای این طرح ها را انجام داده باشد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of