جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ Friday 19 April 2024

آموزش در نیمسال جدید در دانشگاه شهید چمران اهواز مجازی است

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و شرایط شیوع بیماری، آموزش امسال نیز در بستر آموزش مجازی که از قبل داشتیم، خواهد بود.

علیرضا جلیلی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شروع نیمسال اول سال تحصیلی جدید از ۲۲ شهریور ماه است که انتخاب واحد دانشجویان ورودی ۹۷ و ماقبل آن روز گذشته (۱۴ شهریور) بود، امروز دوشنبه (۱۵ شهریور) انتخاب واحد ورودی ۹۸، سه شنبه (۱۶ شهریور) انتخاب واحد ورودی ۹۹ و چهارشنبه (۱۷ شهریور) ویژه انتخاب واحد دانشجویان میهمان و دانشجویانی است که از انتخاب واحد جا مانده‌اند.

وی در خصوص آموزش در نیمسال اول ۱۴۰۱-۱۴۰۰، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و شرایط شیوع بیماری، آموزش امسال نیز به شیوه مجازی و در بستر آموزش مجازی که از قبل داشتیم، خواهد بود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در پاسخ به اینکه در چه صورتی آموزش حضوری خواهد شد و برای چه مقطعی است؟ بیان کرد: اگر قرار باشد شیوه آموزش به حضوری تغییر پیدا کند، قطعا به اطلاع دانشجویان خواهیم رساند اما تابع شرایط کشور و واکسینه شدن است. اگر قرار باشد آموزش حضوری شود، طبیعتا اولویت با دانشجویان دکتری خواهد بود و پس از آن در فرصت‌های بعد، دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسی است. اما فعلا تمام آموزش ما به شیوه مجازی است.

جلیلی‌فر با تاکید بر اینکه شرط آموزش حضوری واکسینه شدن دانشجویان است، افزود: در صورت واکسیناسیون و فراهم شدن شرایط، اول دانشجویان دکتری را که تعداد کمتری هستند، به صورت حضوری خواهیم داشت. اما باید مطمئن شویم که بعد از دریافت دوز دوم واکسن و ایجاد ایمنی کامل خواهد بود، بنابراین در بهترین شرایط، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در اواخر آبان ماه کلاس‌های دانشجویان دکتری حضوری شود. البته واقعا نمی‌دانیم که آیا این شرایط محقق خواهد شد یا نه.

وی با بیان اینکه در آموزش حضوری طبیعتا اولویت با درس‌های آزمایشگاهی و عملی است، تاکید کرد: برای دانشجویان کارشناسی ارشد نیز طبیعتا باید مطمئن شویم که همه کادر دانشگاه، اعضای هیات علمی و دانشجویان واکسینه شده باشند و سه هفته از دریافت دوز دوم گذشته باشد. نمی‌توان خوشبینانه درباره آموزش حضوری صحبت کرد اما در صورت فراهم شدن بهترین شرایط، ممکن است از آبان ماه میزبان دانشجویان دکتری باشیم.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of