سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ Tuesday 19 March 2024

معاون اقتصادی وزیر کشور:

بیش از ۲۵ درصد واحدهای تولیدی خوزستان غیرفعال هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: حدود یک هزار و ۷۴۸ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی استان خوزستان مستقر هستند که متاسفانه بیش از ۲۵ درصد از این تعداد غیر فعال هستند.

بابک دین‌پرست در حاشیه بازدید از شهرک های شماره ۳،۴،۵ و فولاد آتیه خاورمیانه که امروز (۸ مرداد ماه) انجام شد، اظهار کرد: بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان خوزستان در دستور کار اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است و این موضوع نیز یکی از موضوعات مورد توجه هیات اعزامی به خوزستان است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: حدود یک هزار و ۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد که در این شهرک ها ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی مستقر شده اند و حدود ۱۸ درصد از این تعداد، غیر فعال هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور در خصوص واحدهای صنعتی خوزستان تصریح کرد: در استان خوزستان ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب داریم که ۵۲ شهرک صنعتی فعال و در حال واگذاری زمین به متقاضیان است.

دین پرست عنوان کرد: حدود یک هزار و ۷۴۸ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی استان خوزستان مستقر هستند که متاسفانه بیش از ۲۵ درصد از این تعداد غیر فعال هستند و امروز در این جلسه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به مشکلات شهرک های صنعتی شماره ۳،۵،۴ اهواز عنوان کرد: امروز از شهرک های صنعتی ۳،۴،۵ اهواز بازدید داشتیم و ان شاالله جلسه ای ویژه برای حل و فصل مشکلات این شهرک ها خواهیم داشت؛ یکی از مشکلات بسیار مهم این شهرک ها، جاده دسترسی و زمین های مورد نیاز برای توسعه و استقرار واحدهای جدید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: پیش مصوبات جلسه ای که اکنون خواهیم داشت، در جلسه ۱۲۳ ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که عصر امروز در استانداری خوزستان برگزار خواهد شد به مصوبات نهایی تبدیل خواهند شد و مشکلات واحدهای صنعتی پیگیری و حل و فصل می شوند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of