سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ Tuesday 19 March 2024

افزایش ۵۰ درصدی مراجعه به بیمارستان‌ها؛

اهواز قرمز می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از پیش‌بینی قرمز شدن وضعیت کرونا در اهواز و چند شهر دیگر در روزهای آینده خبر داد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد: در حال حاضر سه شهر اندیمشک، بهبهان و ماهشهر در استان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌های استان خوزستان، افزود: تقریبا در یک ماه گذشته به طور متوسط روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ نفر در بیمارستان‌های خوزستان بستری می‌شدند اما روز دوشنبه این هفته، ۱۵۴ بیمار در بیمارستان‌ها بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده وضعیت کرونا در اهواز و چند شهر دیگر قرمز شود.

ابول‌نژادیان بیان کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است. مردم باید تلاش کنند تا زمان واکسیناسیون بالای ۷۰ درصد جامعه، استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: شهر شلوغ شده و کرونا برای مردم عادی شده است و این مساله، ما را نگران می‌کند. اگر چه هنوز آمار ابتلا به بیماری در خوزستان پایین است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش حدود ۴۰ درصدی موارد بستری در استان خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر حدود یک هزار و ۲۰۰ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند در حالی که ۱۰ روز پیش تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها حدود ۸۰۰ نفر بوده است. دو هفته پس از افزایش موارد بستری، میزان مرگ و میر نیز افزایش می‌یابد.

ابول‌نژادیان با اشاره به شناسایی کرونای دلتا در استان خوزستان افزود: قدرت سرایت این ویروس بسیار بیشتر از سوش انگلیسی است. اکنون می‌بینیم که با ابتلای یک نفر، صددرصد اعضای خانواده مبتلا شده‌اند. میزان سرایت کرونای دلتا نسبت به سوش انگلیسی ۱۴۰ درصد بیشتر است.

وی عنوان کرد: سرعت واکسیناسیون در خوزستان خوب است؛ صبح روز دوشنبه آمار تزریق واکسن در خوزستان از ۶۰۰ هزار دوز بالاتر رفت و تقریبا روزانه ۳۰ هزار نفر در استان خوزستان واکسینه می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: از ظهر روز دوشنبه وزیر بهداشت مجوز واکسیناسیون افراد بالای ۴۵ سال را صادر کرده است و این افراد باید از روز سه‌شنبه در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of