سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ Tuesday 19 March 2024

فرمانده سپاه ‌استان خوزستان:

تنش‌های آبی منطقه را به حداقل خواهیم رساند‌

‌فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان در تشریح اقدامات صورت‌گرفته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان گفت: محل‌هایی را که کم‌آب یا بی‌آب بود شناسایی و تانکرهای آب را سریعاً به روستاها اعزام کردیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، بسیاری از معضلات و مشکلات استان خوزستان، نشئت‌گرفته از مدیریت ناکارآمد و نبود عزم و اراده بر حل مسائل استان است که بارها توسط نمایندگان و مردم استان مورد انتقاد بوده است، اما در این بین، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از ظرفیت بسیج و نیروهای جهادی برخوردار است، در حل مسائل استان خوزستان در خط مقدم بوده است‌که سیل سال ۹۸ و تنش آبی فعلی نمود واضح و عینی این مسئله بوده است.

چندی پس از شدت گرفتن تنش آبی در استان که باعث تلف شدن آبزیان و دام مردم شده بود و بی‌تفاوتی و یا سهل‌انگاری مدیران دولتی مورد انتقاد همگان قرار گرفت، باز سپاه خوزستان منتظر دستور یا کسب اجازه یا تأمین اعتبار نشد و خود با امکانات و تجهیزات خودش وارد عمل شد.

۱۹ تیرماه بود که فرمانده سپاه خوزستان با اعلام آبرسانی با تانکر به دام مردم روستایی و همچنین اجرای طرح آبرسانی به مردم روستای جفیر ۱ و ۲ از ورود جدی و تخصصی سپاه به موضوع تنش آبی خبر داده بود که نشان از عزم و اراده جدی در نیروهای جهادی در حل مسئله است.

‌فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان در تشریح اقدامات صورت‌گرفته سپاه در خوزستان اظهار داشت:‌ محل‌هایی را که کم‌آب یا بی‌آب بود شناسایی و تانکرهای آب را سریعاً به روستاها اعزام کردیم.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه “۹۱ کیلومتر لوله برای ۸۷ روستا که بخشی در دشت‌آزادگان و بخشی در دیگر مناطقی مانند شادگان و ایذه هستند، تهیه کردیم که در حال احداث است”، افزود: همزمان با استفاده از تانکرها و لوله‌هایی که در حال تکمیل هستند تنش‌های آبی را به حداقل خواهیم رساند.

وی با ابراز اینکه آبرسانی در شهر‌ستان‌های سوسنگرد، حمیدیه، هویزه، شادگان، خرمشهر، آبادان و ۷۰ درصد آب اهواز با کمک طرح آبرسانی غدیر تأمین می‌شود، تصریح کرد: طرح آب‌رسانی روستاهای جفیر ۱ و ۲ به‌طول ۹ کیلومتر و با اعتبار ۳ میلیارد تومان، ۱۹ تیر اعلام شد و ۲۴ تیر به اجرا در آمد که تماماً به‌دست نیروهای بسیج سازندگی سپاه خوزستان اجرایی شده است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of