جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ Friday 19 April 2024

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان:

عارضه ای از تزریق واکسن کرونا در جنوب غرب خوزستان گزارش نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تاکنون ۶۰ درصد از افراد بالای ۶۰ سال در جنوب غرب خوزستان واکسینه شدند و تاکنون عارضه ای گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شکرالله سلمان زاده شنبه شب در گفت‌وگویی رسانه‌ای تاکید کرد: تاکنون عارضه مهمی برای افرادی که در جنوب غرب خوزستان واکسن را دریافت کردند گزارش نشده است

وی با تاکید بر اینکه واکسن‌ها ۷۰ تا ۹۰ درصد از ابتلاء افراد به بیماری جلوگیری کرده است، تصریح کرد: ۶۰ درصد از افراد بالای ۶۰ سال در جنوب غرب خوزستان واکسینه شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: ۱۵ هزار دُز واکسن در دو نوع سینوفارم و کوایران برکت برای تزریق در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان وجود دارد.

سلمان زاده با یادآوری اینکه واکسیناسیون برابر ویروس به ویژه نوع دلتا کرونا بسیار تأثیرگذار است و میزان مرگ و میر و بستری شدن افراد را کاهش خواهد داد، خبر داد: با هوشیاری کارکنان مجموعه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه، سه بیمار عراقی مبتلا به کرونا دلتا شناسایی و به کشور خود بازگردانده شدند.

وی گفت: کارکنان بهداشت و درمان بیش از ۱۵ ماه درگیر این بیماری هستند و توان خود را از دست داده‌اند و با توجه به گونه‌های جدید ویروس، نیازمند به همکاری مردم، مسئولان و اصناف در رعایت دستورالعمل‌ها هستیم.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of