جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ Friday 26 April 2024

دبیر شورای سلامت اهواز:

عوارض خاصی ناشی از تزریق واکسن کوو برکت مشاهده نشده است

دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به تزریق واکسن کوو برکت به عوامل اجرایی انتخابات در اهواز گفت: تاکنون هیچ گونه عوارض خاصی به دنبال تزریق واکسن کوو برکت گزارش نشده است.

امراله مردانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به روند واکسیناسیون در اهواز اظهار داشت: یک هزار و ۲۰۰ دوز واکسن کوو برکت برای عوامل اجرایی انتخابات به بهداشت شرق و غرب اهواز اختصاص یافته است که سهمیه مرکز بهداشت شرق اهواز ۶۰۰ دوز بود و تاکنون ۴۵۰ دوز آن تزریق شده است.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: برخی از افراد تمایل به زدن واکسن ندارند اگرچه سهمیه واکسن آنها همچنان محفوظ است.

وی در پاسخ به این پرسش که امکان تزریق واکسن کوو برکت برای افراد زیر ۶۰ سال به صورت داوطلبانه وجود دارد یا خیر افزود: این امر فعلا ممکن نیست چون واکسیناسیون طبق سند ملی انجام

می شود همچنین سهمیه واکسن کوو برکت فعلا بسیار کم است.

مردانی گفت: موجودی واکسن ها امشب جمع بندی می شوند و در صورتی که دوز دوم گروه های هدف به پایان برسد از روز شنبه دوز اول واکسن افراد بالای ۶۵ سال در منطقه شرق اهواز تزریق می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه کشور در پیک بیماری قرار دارد به تبع آن وضعیت خوزستان شکننده است. در چند روز اخیر میزان مراجعه به مراکز منتخب ما روزانه حدود ۴۰۰ نفر بوده است که از این تعداد ۱۰۰ نفر مثبت قطعی هستند.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۶۵ هزار و هفت تست پی سی آر در شرق اهواز انجام شده و این روند همچنان در حال انجام است.

در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد کرونایی هستند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of