شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 20 April 2024

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

نگران دید و بازدیدهای عید فطر در خوزستان هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: به دلیل دید و بازدیدهای عید سعید فطر نگران گسترش مجدد بیماری کرونا در استان خوزستان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد ابول نژادیان در گفت‌وگویی رسانه‌ای از برگزاری مراسم قبل و بعد از عید فطر به ویژه دید و بازدیدها عیدانه در استان خوزستان ابراز نگرانی کرد و گفت: در این زمینه اقداماتی توسط ستاد استانی کرونا در حال انجام است.

ابول نژادیان عنوان کرد: ارتباط بسیار خوبی با شیوخ و بزرگان طوایف و قبایل برقرار و از آنها خواهش شد که علاوه بر بیانیه دادن نیز از طایفه‌های خود بخواهند که مراسم عید فطر را برگزار نکنند.

ابول نژادیان با تأکید بر اینکه رنگ‌بندی قرمز، نارنجی و زرد شهرستان‌ها شکننده است، گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشوند حتماً در روزهای آینده رنگ‌بندی بسیاری از شهرستان‌های خوزستان تغییر می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز بیان کرد: از هم استانی‌ها خواهش می‌شود که سه ماه تحمل کنند تا واکسیناسیون به صورت گسترده انجام شود.

وی با اشاره به اینکه روز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه واکسیناسیون افراد ۷۵ تا ۷۹ سال در خوزستان شروع شد، افزود: همچنین پیش از این سالمندان بالای ۸۰ سال واکسینه شدند و اگر کسی از طرح واکسن جا مانده است، می‌تواند به مراکز بهداشتی مراجعه کند.

ابول نژادیان با بیان اینکه تلاش می‌شود که در سه تا چهار روز آینده افراد ۷۵ تا ۷۹ سال را واکسینه کنیم، گفت: در اواخر هفته واکسیناسیون افراد ۷۰ تا ۷۵ سال شروع می‌شود.

به گزارش مهر، بر اساس رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد هستند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of