جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

عضویت در کلاب هاوس ترفند جدید کلاهبرداران سایبری

رئیس پلیس فتای استان خوزستان گفت : کلاهبرداران با سوء‌استفاده از ویژگی‌های کلاب هاوس اقدام به فروش لینک‌های جعلی دعوتنامه‌های این اتاق گفتگو می‌کنند به نحوی که کاربر پس از خرید و واریز وجه، متوجه می‌شود که این لینک جعلی است و قادر به ورود به اتاق گفتگوی مدنظر نمی‌باشد.

سرهنگ شاهین حسنوند سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : فراگیر شدن شبکه اجتماعی کلاب هاوس در فضای مجازی که بدون اتکا به عکس، ویدئو و نوشته، توانسته بین کاربران ایرانی به خصوص برخی مشاهیر سیاسی و اجتماعی جا باز کند، موجب تمایل افراد برای عضویت دراین شبکه شده است، این شبکه اجتماعی تقریبا در بهار ۱۴۰۰ به صورت ویژه‌ای در فضای کشور رسانه‌ای شد.

وی افزود: در این پلتفرم افراد می‌توانند به‌صورت زنده با یکدیگر صحبت کنند و نظرات خود را به اشتراک بگذارند ، در این اپلیکیشن برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی تنها می‌توانید از صوت برای برقراری ارتباط استفاده کنید ، هم چنین اتاق‌های گفت وگوی مختلفی به صورت مجازی با موضوعات گوناگونی وجود دارد که همه اتفاق‌ها در آن زنده و همزمان از طریق گفت‌وگو بین افراد رخ می‌دهد.

سرهنگ حسنوند با ذکر این نکته که کاربران فقط با لینک دعوت می‌توانند وارد این اتاق های مجازی شوند، گفت: هر کاربر جدید تنها ۲ دعوتنامه دارد که در این خصوص بازار سیاه فروش دعوتنامه کلاب هاوس به راه افتاده و گاهی در برخی از سایت‌ها قیمت‌های بالایی برای این دعوتنامه‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس فتای استان خوزستان هشدار داد: هیچ منبع رسمی برای فروش لینک دعوتنامه‌های کلاب هاوس وجود ندارد و مردم فریب کلاهبردارانی که اقدام به فروش این دعوتنامه‌ها می‌نمایند را نخورند.

وی خاطرنشان کرد: هموطنان می‌توانند برای آشنایی با آسیب‌ها و تهدیدات موجود در فضای مجازی به سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of