جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ Friday 19 April 2024

برای مقابله با شیوع کرونا؛

ادارات خوزستان با تشخیص مدیر خود می توانند تعطیل شوند

استاندار خوزستان گفت: برای مقابله با شیوع کرونا در خوزستان در صورتی که مدیری تشخیص دهد، می تواند اداره و سازمان خود را تعطیل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تأکید کرد: فرمانداران نماینده نظام و حاکمیت هستند و برای مدیریت شیوع کرونا باید با مسئولان عالی شهرستان تعامل داشته باشند.

وی افزود: البته اختلاف نظر و سلیقه همیشه بین افراد وجود دارد اما این اختلاف‌نظرها نباید به سطح رسانه‌ها کشیده شود چرا که موجب ناهماهنگی در امر مبارزه با این اپیدمی می‌شود و لازم است که مسئولان از پراکندگی نظرات پرهیز کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در مواقع بروز اختلاف‌نظر مسائل باید در چهارچوب‌های خود حل‌وفصل شوند، ادامه داد: در صورتی که امکان رسیدن به تفاهم و توجیه شدن طرفین نباشد، فرمانداران مسئله را با من در میان بگذارند.

سلیمانی دشتکی تأکید کرد: برای مقابله با شیوع کرونا نیاز به انسجام و هماهنگی و تقسیم کار میان همه دستگاه‌ها داریم و به همین دلیل باید تعامل مبنای کار همه ما باشد با این وجود هر مسئولی باید مطابق با شرح وظایف خود عمل کند و از تداخل وظایف خودداری شود.

وی، به اهمیت اجرای پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: وقتی بازار تعطیل باشد، این موضوع که خطر و شیوع گسترده وجود دارد میان عموم مردم جا می‌افتد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در خصوص کارکنان ادارات مطابق دستورالعمل اعلام شده شهرهای قرمز تا یک سوم، شهرهای نارنجی تا یک دوم و شهرهای زرد تا دوسوم در محل کار حاضر شوند و وقتی قید «تا» به کار رفته است، دستگاه‌ها می‌توانند با ظرفیت کمتری از این رقم از کارکنان حاضر در محل کار برای اداره امور بهره ببرند.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: در شهرهای قرمز دستگاه‌هایی که ضروری نیستند تا ۱۰ درصد کارکنان حضور داشته باشند و در صورتی که مدیر سازمانی تشخیص دهد به جز نیروهای حراست و نگهبانی آن سازمان تعطیل شود.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: ساعت اداری هم اکنون ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ است که با قانون که ۴۴ ساعت در هفته است، مغایرت دارد اما به دلیل شرایط کرونایی ساعت اداری را تغییر ندادم.

استاندار خوزستان بیان کرد: در ارتباط با ماه رمضان قرار شد تا هفته آینده وضعیت از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا مشخص شود اما پیشنهاد شد که در شب‌های احیا تردد شبانه آزاد شود و مراسم در فضای باز و با رعایت پروتکل‌ها برگزار شود گرچه این موارد هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of