جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

برای شرکت در انتخابات شوراهای شهر؛

صلاحیت بیش از ۹۰ درصد کاندیدا در هیئت اجرایی خوزستان تائید شد

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی استان در هیئت اجرایی تأیید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نجاتی عصر امروز سه‌شنبه در نشست خبری ستاد انتخابات خوزستان، اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم‌سالاری دینی را به عنوان مظهر دموکراسی با برگزاری انتخابات گسترده داریم؛ بنابراین هر بار که انتخابات انجام می‌شد، مشارکت خوب مردم نشان از عشق و علاقه مردم به نظام و رهبری ثابت شد.

وی با تقدیر از همه اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران، رسانه‌ها و داوطلبانی که احساس مسئولیت و تکلیف داشته و کاندید شدند، گفت: با دریافت ابلاغیه از وزارت کشور ستاد انتخابات استان با کمیته‌های تخصصی تشکیل و کار خود را انجام داده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان ادامه داد: بر اساس ابلاغیه‌های وزارت کشور، با تأکید استاندار و اعضای ستاد انتخابات اصل را بر اجرای اصل قانون، سلامت انتخابات، مشارکت حداکثری و رقابت سالم در نظر گرفتیم؛ همچنین مردم خودشان هیئت‌های اجرایی، اعضای شعب، نمایندگان فرمانداران، هیئت‌های نظارت و بازرسی هستند.

نجاتی با اشاره به اینکه در استان خوزستان ۲۸ شهرستان، ۶۸ بخش و ۷۸ شهر داریم، ادامه داد: امسال ثبت‌نام به صورت حضوری در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، گوشی‌های همراه و یا دفاتر پیشخوان انجام شد.

وی بیان کرد: تعداد کل ثبت‌نام کنندگان نهایی در شهرها چهار هزار و ۴۵۷ نفر هستند؛ تعداد بانوان ۴۱۱ نفر، تعداد شاغلان دو هزار و ۴۱۳ نفر، تعداد افراد بیکار ۱۴۲ نفر، تعداد بازنشستگان ۲۵۷ نفر، تعداد افراد دارای مشاغل آزاد یک هزار و ۱۹۷ نفر و تعداد افراد بازنشستگان نظامی ۱۹ نفر و سایران ۴۲ نفر بودند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان، به افزایش ۱۰ درصدی ثبت‌نام داوطلبان شهری اشاره کرد و گفت: کار بررسی صلاحیت‌ها آغاز شده که مسئولان امر بر اساس منابع چهارگانه ارزیابی می‌کنند.

نجاتی اظهار کرد: برای انتخابات شوراهای شهر ۳۶۵ نفر زیر ۳۰ ساله، یک هزار و ۹۲۲ نفر بین ۳۰ تا ۴۰ ساله، یک هزار و ۴۱۶ نفر ۴۱ تا ۵۰ ساله، ۶۲۶ نفر ۵۱ تا ۶۰ ساله، ۱۱۵ نفر ۶۱ تا ۷۰ ساله و پنج نفر نیز ۷۱ تا ۷۵ ساله بودند.

وی افزود: ۹۱ نفر آنها دارای مدرک دیپلم، ۲۹۴ نفر فوق دیپلم، دو هزار و ۷۷۲ نفر لیسانس، یک هزار و ۱۲۹ نفر فوق لیسانس، ۷۳ نفر دکترا و ۶۳ نفر دارای تحصیلات حوزوی بودند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان تصریح کرد: ثبت‌نام در انتخابات شورای روستاها نیز از ۱۶ فروردین آغاز و تا ۲۲ این ماه ادامه داشت که در مجموع ۱۴ هزار و ۵۵۴ نفر کاندید ثبت نامی داشتیم.

نجاتی با اشاره به اینکه در دوره قبلی ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر ثبت نامی داشتند، بیان کرد: از این تعداد، ۶۴۳ نفر زنان، یک هزار و ۳۵۱ نفر شاغلان، یک هزار و ۲۶۱ نفر افراد بیکار، ۳۸۳ نفر بازنشسته، هفت هزار و ۳۱۸ نفر دارای مشاغل آزاد، ۱۹ نفر نظامی بازنشسته و یک هزار و ۲۳۲ نفر را سایر افراد تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه از بین داوطلبان شورای روستا سه هزار و ۴۸۵ نفر دارای سابقه نمایندگی و ۱۱ هزار و ۷۹ نفر بدون سابقه نمایندگی هستند، گفت: از این بین یک هزار و ۸۸۵ نفر افراد زیر ۳۰ ساله، ۶ هزار و ۲۶ نفر ۳۰ تا ۴۰ ساله، چهار هزار و ۱۵۹ نفر ۴۱ تا ۵۰ ساله، یک هزار و ۷۹۸ نفر ۵۱ تا ۶۰ ساله، ۵۸۹ نفر ۶۱ تا ۷۰ ساله و ۸۹ نفر ۷۱ تا ۷۵ ساله هستند.

وی اضافه کرد: ۶ هزار و ۲۰۸ نفر دارای مدرک تحصیلی دوره ابتدایی، یک هزار و ۷۵۴ نفر راهنمایی، یک هزار و ۲۳۶ نفر متوسطه، دو هزار و ۵۰۰ نفر دیپلم، ۶۳۱ نفر فوق دیپلم، یک هزار و ۹۳۶ نفر لیسانس، ۲۲۷ فوق لیسانس و یک هزار و ۲۳۶ نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان، به درخواست افزایش ۱۵ درصدی شعب به دلیل گرمای هوا و بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: مقرر شده تا انتخابات در مراکز استان‌ها الکترونیکی باشد ولی برای خوزستان چهار شهر امیدیه، ماهشهر، بهبهان و خرمشهر را نیز در کنار اهواز پیشنهاد دادیم.

نجاتی اعلام کرد: تاکنون بیش از ۹۰ درصد کاندیدا در هیئت اجرایی تأیید صلاحیت شدند ولی نتایج بررسی صلاحیت شورای شهر از نظر هیئت نظارت نیز هفتم اردیبهشت‌ماه اعلام می‌شود.

وی عنوان کرد: بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دهی در خوزستان داریم و دستگاه قضائی فضای مجازی را رصد می‌کند که فعالیت کاندیدا در چارچوب قانون باشد؛ همچنین تبلیغات زودهنگام را بررسی می‌کند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of