مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان:

تکیه بر توان داخلی تنها راه بی اثر کردن تحریم هاست

غلامرضا فروغی مدیر روابط عمومی فولاد خورستان، اظهار داشت: این نمایشگاه با تجربه ای متفاوت از گذشته و با هدف بومی سازی قطعات، تجهیزات، مواد و فناوری صنعت فولاد،‌ در شرایطی برگزار شد که ندای تحریم صنعت فولاد از سوی آمریکا به گوش رسید؛ اتفاقی که دور از انتظار هم نبود.

فروغی نیا با بیان اینکه، تکیه بر توان داخلی تنها راه بی اثر کردن تحریم هاست،‌ افزود: در چنین شرایط همه ی ما باور داریم، نگاه به تدارکات خارج از کشور، می بایست به توانایی و دستاوردهای داخلی منتهی شود. اگر می خواهیم بایستیم، باید تکیه گاهمان مَحرم باشد، تا غافلگیر نشویم و دریابیم که تاکنون می توانستیم و حالا لاجرم، باید بتوانیم.
مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان گریزی هم به جشنواره و نمایشگاه سال گذشته داشت و گفت: سال گذشته انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران سنتی را شکست و همه صنعتگران فولادی را دُور یک میز جمع کرد،‌ تا دریابند مشکل مشترک است، و اگر قرار است گره ای گشوده شو‌د‌، قدرت، اندیشه و عزمی مشترک طلب می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تعیین استراتژی اقتصاد مقاومتی با تاسی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در برابر معادلات حاکم بر بازار بین الملل و حفظ سهم منطقی در اقتصاد جهانی، مستلزم بازنگری جدی در داشته های خویش است، مشروط بر اینکه فرصت های داخلی شناسایی شوند و در اختیار همگان قرار گیرد، چه آنها که صاحب سرمایه هستند و چه آنهایی که اندیشه دارند، اما از پشتوانه ی سرمایه بی بهره اند.
فروغی نیا دومین جشنواره ملی فولاد ایران را سرپلی برای اتصال صاحبان سرمایه و اندیشه و با تجربه های این صنعت در کنار انرژی جوانان تلاش گر دانست و افزود: حضور اینها در میدان‌ عملیاتی و فارغ از همه ی شعارها ظرفیت ها را به سمت شناسایی و در نهایت به تفاهم سوق خواهد داد. رویدادی که شاید حلقه ی مفقوده ی نیم قرن حضور در صنعت فولاد کشور بوده باشد. در چنین شرایطی هر تهدید خارجی را می توان به فرصتی در داخل تحقق بخشید.
فروغی نیا با بیان اینکه، شرکت فولاد خوزستان طلایه دار بومی سازی صنعت فولاد در کشور است، گفت: شرکت فولاد خوزستان مبتکر بومی سازی فناوری احیا مستقیم و پدید آمدن طرح زمزم در کشور است.
وی افزود: در این نمایشگاه توانستیم با شناسایی بیش از ۱۳۰ شرکت دانش بنیان، سازندگان و تامین کنندگان داخلی، ارتباط موثر برقرار کنیم؛ این ارتباط یقینا در آینده در پیشبرد اهداف هولدینگ فولاد خوزستان پر رنگ تر خواهد بود.
مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان از اهمیت برنامه ریزی و‌ آینده نگری پروژه های آتی گفت و اضافه کرد: انتظار داریم، دست اندرکاران برنامه ریزی در ایران، در اجرای پروژه های فولادی، موقعیت جغرافیایی،‌ منطق اقتصادی و قیمت تمام شده محصول در اقصی نقاط کشور را در نظر بگیرند. یقینا توجه نکردن به این فاکتورها، به پاشنه آشیل صنعت فولاد در آینده کشور منجر می شود.
وی در پایان سخنان خود تاکید داشت: بهره مندی از مزایایی مانند: بنادر و سواحل منتهی به دریا، کاهش هزینه ی حمل و نقل،‌ منابع آبی، شناسایی منابع معدنی و توسعه کارگاه های کوچک، تضمینی برای حیات صنعت فولاد است. این اتفاق به ویژه با محدودیت معادن سنگ آهن بسیار حائز اهمیت است.