مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان :

بیمه بیکاری برای ۲۰۱۶ کارگر سیل‌زده برقرار شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: تعداد چهار هزار و ۳۳۸ نفر متقاضی بیمه بیکاری مناطق سیل زده به تامین اجتماعی معرفی شدند که تعداد دو هزار و ۱۶ پرونده منجر به برقراری بیمه بیکاری شد.

به گزارش ایسنا، سید نور محمدپور در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه‌های حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان که با حضور مدیرکل روابط کار و حمایت از مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: براساس ارزیابی سالانه عملکرد واحدهای اجرایی استان‌ها به منظور بررسی و سنجش میزان تحقق برنامه‌های پیش بینی شده، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در سال گذشته با کسب ۱۰۰ امتیاز کامل، حایز رتبه برتر در بین استان‌های کشور شد.

وی افزود: برای صیانت از نیروی کار و با تاکید بر ارتقای بهره‌وری نیروی کار و به منظور تعمیق اصل سه جانبه گرایی و حفظ و نگهداشت نیروی کار، برنامه‌های مختلفی در زمینه بیمه بیکاری در استان اجرا کردیم. مسوولان حوزه اداره حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری و کارشناسان آن حوزه با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای ارتقای سطح مهارت کارشناسان بیمه بیکاری، گام‌های موثری برداشته‌اند که یکی از نتایج آن کسب رتبه برتر عملکرد این اداره در سطح کشور بوده است.

محمدپور تصریح کرد: در سیل اخیر خوزستان با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تحت پوشش قرار دادن کارگران آسیب دیده از سیل در قالب مقرری بیمه بیکاری در دستور کار قرار گرفت که بر همین اساس با اطلاع رسانی‌های انجام گرفته و حضور مستمر کارشناسان حوزه بیمه بیکاری در کمپ‌های اسکان سیل‌زدگان و رصد و پایش دقیق حادثه دیدگان، چهار هزار و ۳۳۸ نفر متقاضی بیمه بیکاری مناطق سیل زده به تامین اجتماعی معرفی شدند که از این میزان تعداد متقاضی معرفی شده به تامین اجتماعی دو هزار و ۱۶ پرونده منجر به برقراری بیمه بیکاری شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به وجود هماهنگی بالای مجموعه مدیران حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های حوزه وزارتی در استان مکمل هم هستند که باید از این ظرفیت بالا برای خدمت رسانی مطلوب به مردم استفاده کنیم.