به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری اهواز ، رضا امینی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، در نمایشگاه بینالمللی اهواز اظهار کرد: شهرداریها به دلیل گستره کاری خود دائم مورد اعتراض و شکایت مردمی قرار میگیرند که در دادگاههای شهر و استان به آنها رسیدگی میشود و در صورت نیاز شکایت مراجع بالاتر از دادگاه تجدید نظر باشد، از طریق دیوان عدالت اداری شکایت پیگیری میشود دیوان عدالت اداری بر اساس قانون مرجع رسیدگی به شکایتهای مردمی از دستگاههای دولتی و حاکمیتی است این در حالی است که شهرداری یک نهاد مستقل عمومی و غیر دولتی اما حاکمیتی است.
وی افزود: در سال ۱۳۹۳ پروانهای برای ساختمان یکی از شهروندان صادر شده است در پی آن همسایه این ملک از مالک شکایت میکند، این شکایت هم در دادگاه بدوی و هم دادگاه تجدید نظر رد میشود و به همین دلیل درخواست ابطال پروانه ساختمان را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری میکنند این در خواست نیز هم در دیوان عدالت اداری و هم در تجدید نظر آن رد میشود اما به دلیل عدم حضور شهردار در دادگاه حکم انفصال سه ماهه برای شهردار اهواز صادر میشود.
شهردار اهواز ادامه داد: متصدی و مدیر شهرداری، شخص شهردار است و باید حکم برای شهردار ابلاغ میشد اما حکم صادر شده برای شهرداری و واحد حقوقی ابلاغ شده بود به همین دلیل واحد حقوقی دفاعیات خود را برای دیوان عدالت اداری ارسال کرد و این دفاع سبب رد شکایت شاکی شد اما بر اساس گفته قاضی پرونده، شخص شهردار باید در دادگاه حضور پیدا میکرد، با پیگیریهای صورت گرفته ایراد شکلی رأی که خطاب به شهرداری بوده و نه شهردار مورد تأیید قرار میگیرد و در نتیجه انفصال از خدمت لغو شد با این حال بیش از دو هزار پرونده علیه شهرداری اهواز در دیوان عدالت اداری وجود دارد که نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ پرونده فعال است که مربوط به ۳۰ سال پیش تا کنون است و باید شهردار وقت پاسخ بدهد که با توجه به منافع شهر پیگیری لازم در این خصوص صورت میگیرد.
آینده روشن در خدمات شهری با ایجاد زیرساخت مناسب
وی تاکید کرد: درآمدهای شهرداری اهواز همانند سایر شهرداریها از مردم و دریافت عوارض مختلف تأمین میشود اما به دلایل مختلف و وضعیت اقلیم دارای مشکلات زیادی است، اقداماتی که برای کاهش مشکلات مردم باید انجام دهیم در وهله اول ساماندهی وضعیت خدمات شهری از نظر زیرساختی است، اگر چه در حال حاضر اقداماتی که در این حوزه انجام شده است قابل مشاهده نیست اما آینده خوبی برای خدمات شهری اهواز متصور هستیم.
امینی با اشاره به فعالیتهای عمرانی شهرداری اهواز گفت: تقاطع غیر هم سطح شهید قربانی (دانشگاه چمران) با وجود اینکه در ابتدای راه با سرعت خوبی پیشرفت داشت اما به مرور تقریباً تعطیل شد، با پیگیریهای صورت گرفته از طریق قرارگاه خاتم الانبیا در مهرماه سال جاری مسیر مستقیم آن به بهره برداری میرسد، دو مسیر فرعی آن و به طور کلی پروژه به صورت کامل تا آذرماه سال جاری تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید، تقاطع شهید کجباف (چهار شیر) نیز دارای ۵ سطح بود که پروژه ال ۳۰۰ به بهره برداری رسید و با تعیین پیمانکار سطح ال ۴۰۰ پس از پایان روال اداری شروع به کار خواهد کرد و تا پایان سال به اتمام میرسد.
برنامهریزی برای احداث ۳ پارک خانواده و بانوان در اهواز
در ادامه نشست خبری امینی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در حوزههای مختلف اعم از کودکان، بانوان، فرهنگی و ورزشی، آسفالت معابر، جمع آوری زباله و سگهای بلاصاحب توضیح داد: المانها، شهر کودک و پارک بانوان در برنامه کاری شهرداری اهواز قرار دارد علاوه بر پارک بانوان موجود، پارک دیگری در کنار شهرداری منطقه ۴ برای خانوادهها در نظر گرفته شده است، پس از تکمیل در ساعتهای خاصی نیز در اختیار بانوان قرار میگیرد، علاوه بر آن دو پارک خانواده دیگر نیز برای احداث در مناطق دو و سه نیز در برنامهی شهرداری قرار دارند.
وی با اشاره به پیگیری کار مطالعاتی برای ساخت طبقه دوم جاده ساحلی از طریق اساتید دانشگاه ادامه داد: احداث مسیر خروجی و ورودی به پلهای روی کارون نیز مورد بررسی قرار گرفته است با توجه به اینکه هر پل نیازمند ۴ مسیر است و هزینه احداث آن برای تمام پلها زیاد است، اما موارد ضروری را برای سالهای آینده در بودجه بندی قرار میدهیم.
پل فولاد تا مهرماه به بهره برداری میرسد.
شهردار اهواز با اشاره به اینکه هر کاری نیازمند زمان و برنامهریزی است، گفت: پل فولاد از سال ۱۳۹۹ مورد سرقت جدی قرار گرفته است به گونهای که تاکنون نزدیک به ۵۰ تن از آهن آلات به سرقت رفته و موجب ناامنی پل شده است و با تشکیل جلسات شورای تأمین مقرر گردید با توجه به توان فنی، شهرداری اهواز تعمیرات این پل را انجام دهد که در این راه شرکت فولاد، پنج میلیارد تومان از هزینه تعمیرات پل را تقبل کرد، ترمیم پل آغاز شده است و در تلاش هستیم که تا اوایل مهرماه بازسازی آن به اتمام برسد.
وی تاکید کرد: شائبههایی در خصوص کم کردن عرض کارون ایجاد شده است که صحت نداشته چرا که رودخانه و حریم آن در اختیار سازمان آب و برق قرار دارد و اگر شهرداری پارک و فضای سبزی نیز در این حریم احداث کند نمیتواند کوچکترین تعرضی به حریم رودخانه داشته باشد، مسیر جدیدی که در جاده ساحلی حدفاصل پارک قوری تا رستوران پالادیوم احداث شد نیز کندرویی بود که به صورت نیمه تمام رها شده بود و در این دوره برای کم کردن ترافیک تکمیل و به بهره برداری رسید.