در جلسه امروز شورای شهر؛

نرخ سرویس مدارس شهر اهواز تصویب شد

در جلسه امروز شورای شهر اهواز لایحه نرخ پیشنهادی سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید بررسی شد و به تصویب اعضای شورا رسید.

آیت حمیدی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز در شصت و نهمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۳۱ مردادماه) برگزار شد، در خصوص لایحه نرخ پیشنهادی سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ اظهار کرد: نرخ تنها ناوگانی که در اختیار سازمان تاکسیرانی نیست و الزاما باید در کمیسیونی تدوین و استخراج شود، نرخ شرکت‌های حمل و نقل دانش‌آموزی یا همان سرویس مدارس است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: حدود سه ماه در خصوص استخراج نرخ سرویس مدارس کار کارشناسی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز بیان کرد: چالشی که همواره اهواز در حوزه سرویس مدارس با آن مواجه بوده این است که برخی مدیران مدارس یا خانواده‌ها راسا نسبت به عقد قرارداد با آژانس، راننده تاکسی یا مسافربر شخصی اقدام می‌کنند در حالی که صلاحیت فردی چنین راننده‌ای تایید نشده است و از طرفی نیز برخی اوقات تعداد دانش‌آموزان سرویس بیش از ظرفیت خودرو است؛ بنابراین خانواده‌ها در سال تحصیلی جدید الزاما باید از سرویس‌های مدارس که با مدارس قرارداد دارند، استفاده کنند.

در ادامه عادل شیشه‌گری رئیس کمیسون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: هر ساله نرخ سرویس مدارس باید در کارگروه تعیین و در شورا تصویب شود که نرخ پیشنهاد شده دریافتی راننده بدون احتساب سود شرکت‌ها، مالیات و چنین مواردی است.

وی بیان کرد: سپس نرخ مصوب در اختیار کارگروه ماده ۱۸ قرار می‌گیرد و سود، مالیات و مواردی از این قبیل به آن افزوده و نرخ نهایی در مدارس نصب می‌شود.

حجت‌الله زارع‌زاده نایب رئیس شورای شهر اهواز نیز گفت: در این لایحه تنها نرخ پراختی به راننده مصوب می‌شود و دستورالعمل اجرایی تکمیلی از سوی آموزش و پرورش به مدارس ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: پیمانکارانی که به مدارس معرفی خواهند شد باید خود را به اجرای مفاد قرارداد متعهد بدانند که یکی از بندهای این قرارداد رعایت سقف تعداد نفرات سوار بر خوردو است.

در ادامه حمید دغاغله دیگر عضو شورای شهر اهواز نرخ پیشنهادی سازمان تاکسیرانی را غیرواقعی دانست و گت: به طور مثال نرخ سرویس مدارس برای هر دانش‌آموز در مسیر صفر تا ۳ کیلومتری، ۲۶۵ هزار تومان است و بنابراین یک خودروی سورای با چهار دانش‌آموز یک میلیون و ۶۰ هزار تومان دریافت می‌کند که در صورت احتساب مسیر رفت و برگشت، یک راننده حدود ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد؛کدام راننده حاضر است با ۵۰۰ هزار تومان در یک ماه که هشت روز آن تعطیل هستند، کار کند. در حقیقت این نرخ‌ها رقم واقعی و قابل قبول نیستند و این ارقام برای رانندگان صرفه اقتصادی ندارد.

وی با تاکید بر تعیین ارقام واقعی برای سرویس مدارس افزود: باید به مردم و رانندگان توجه شود و مردم را مجبور نکنیم به سمت آیتم‌هایی که هزینه‌های‌شان را چند برابر می‌کند، بروند. همچنین نباید کاری کنیم که مردم مجبور شوند، خلاف قراداد را امضاء کنند.

دغاغله عنوان کرد: نرخ‌های تعیین شده برای ون و اتوبوس صرفه اقتصادی دارد اما در سال گذشته که تردد نصفه و نیمه‌ای برقرار بود، خودروهای سواری سرویس مدارس از هر دانش‌آموز نفری ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردند؛ چگونه امسال ۲۶۵ هزار تومان تعیین شده است؟

به گزارش ایسنا، در نهایت لایحه نرخ پیشنهادی سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به تصویب اعضای شورای شهر اهواز رسید.