هشدار قرمز بارندگی در خوزستان صادر شد

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: از اوایل وقت دوشنبه تا اواخر وقت همان روز شاهد رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد شدید و انتظار ریزش تگرگ در مناطق مستعد استان خوزستان و همچنین انتظار بارش بیش از ۱۰۰ میلیمتر در برخی مناطق استان خواهیم بود.

محمد سبزه زاری افزود: این شرایط در شمال شهرستان اندیمشک، شمال شهرستان دزفول، شهرستان‌های اندیکا، لالی، گتوند، بهبهان، هندیجان، صیدون، باغملک، ایذه و سردشت زیدون پایدار است.

وی گفت: در این مدت بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آب‌گرفتگی معابر به صورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

سبزه زاری توصیه کرد: تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش باد شدید و صاعقه به کار گرفته شود.

وی افزود: آمادگی ناوگان حمل و نقل و راهداری، توقف و تردد نکردن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر ضروری است.

وی گفت: احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جا به جایی عشایر کوچ‌رو، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدات لازم برای حفظ ماشین آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارت توسط شهرداری‌ها و راهداری‌ها و دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول ضرورت دارد.

هشدار -قرمز -بارندگی -در- خوزستان -صادر-شد
پیام‌ها (0)
نوشتن پیام