ارزش افزوده بیمه‌های صنایع باید به خوزستان برگردد

غلامرضا شریعتی در نشست بررسی مشکلات و ظرفیت‌های بیمه‌ای خوزستان که امروز (۱۰ بهمن‌ماه) با حضور مدیران بیمه‌ای و اقتصادی در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به گسترش کمی صنعت بیمه، اظهار کرد: در دهه اخیر تنوع خدمات بیمه هم افزایش پیدا کرده است. هر چه شرایط برای رغبت مردم در زمینه بیمه کردن بیشتر شود، در دهه‌های آتی در خصوص کنترل خسارات حوادث، موفق‌تر خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: هر چه سطح خدمات بیمه‌ها افزایش یابد، رغبت به بیمه کردن بیشتر می‌شود بنابراین علاوه بر ترویج فرهنگ استفاده از بیمه، باید سطح خدمات بیمه‌ها نیز افزایش یابد.

شریعتی با اشاره به تولید فراوان محصولات کشاورزی در خوزستان، بیان کرد: در زمینه بیمه محصولات کشاورزی باید اقدامات بیشتری انجام شود؛ اینگونه به حفظ و تامین معیشت کشاورزان و همچنین گسترش صنعت بیمه کمک خواهد شد.

وی تصریح کرد: قبل از سیل ۹۸، با بیمه برکت توافق کردیم و تعداد زیادی خانه روستایی در استان خوزستان بیمه شدند؛ و دو ماه بعد از آن، در استان خوزستان سیل رخ داد.

استاندار خوزستان گفت: در این زمینه، به جز کمک دولت، ۸۵۰ میلیارد تومان نیز از محل دهیاری‌ها به بیمه منازل کمک شد.

وی افزود: سه ماه بعد از سیل، بیمه برکت ۱۶ میلیارد تومان برای تعمیر خانه‌ها پرداخت کرد و تاکنون ۱۵۳ هزار واحد مسکونی روستایی استان خوزستان در برابر حوادث طبیعی بیمه شده‌اند و این کار ادامه دارد.

شریعتی با اشاره به وقوع حوادث طبیعی و وارد شدن خسارت‌های فراوان، بیان کرد: اینکه اجباری شدن بیمه حوادث طبیعی برای ساختمان‌های مسکونی اجرایی شود، کار ارزنده‌ای است.

شریعتی تصریح کرد: شرکت‌های صنعتی خوزستان، بزرگ و ملی هستند. شعب بیمه‌ای از تهران و شهرستان‌های مختلف، بیمه این شرکت‌ها را رد می‌کنند که این مساله، محل ایراد است زیرا باید حداقل، ارزش افزوده پرداختی بیمه‌های صنایع به استان خوزستان برگشت داده شود.

ارزش افزوده -بیمه‌های- صنایع- باید- به -خوزستان -برگردد
پیام‌ها (0)
نوشتن پیام