امتداد فعالیت روزانه قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در احداث تقاطع غیر همسطح شهید چمران

به گزارش پایگاه خبری رکن۴ به نقل از اداره ارتباطات معاونت فنی وعمرانی شهرداری اهواز، وحید معینی زاده معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز هدف ازاحداث و اجرای طرح تقاطع شهید چمران را تشریح و عنوان کرد: بعلت حجم انبوه تردد خودرو در میدان فعلی از سمت پل پنجم ، لشکر آباد،امانیه وبلوار گلستان ، شاهد ترافیک سنگین ونیمه سنگین در این میدان ومناطق مجاور می باشیم .

وی گفت: احداث این تقاطع درمیدان بمنظور افزایش ظرفیت ترافیکی تقاطع در بلوار گلستان، میدان ساعت و ورودی و خروجی پل پنجم، با خیابان پیشاهنگی جهت تسهیل در دسترسی عبور ومرور به خارج شهر و ساماندهی ورودی شهراهواز ، سهولت در تردد شبکه ترافیکی مسیر و افزایش رضایتمندی مردم در محور ، نیز توسعه شهری و ایجاد ظرفیتهای جدید اجتماعی و اقتصادی ساخته میشود.

مزیتهای طرح و نوع اجرای خاص پروژه :
۱- با توجه به اصل‌ حداکثر کردن سود و حداقل کردن هزینه، احداث روگذر به‌ صرفه است ‌زیرا انجام هزینه صرفاً مسائل مالی و اقتصادی نیست و مؤلفه‌های دیگر هم مورد سنجش قرار می‌گیرد.
۲- تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه با رفتار و عملکرد خاص‌ خود که برگرفته از ماهیت کالبدی، همخوانی و هماهنگی با فضا و پیرامون است احساس بی‌مکانی نخواهد داشت.
۳- بدیهی است با اجرای تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه از حجم خودروهای عبوری در میدان به شدت کم خواهد شد و تصور این‌که شهر هیچ‌گاه دچارِ مخاطره طبیعی مانند زلزله و سیل نخواهد شد تصور باطلی بوده و مسیر هم‌جوار و حتی خود تقاطع براساس یکی از مهم‌ترین اصول مدیریت بحران یعنی دسترسی، طی ۱۳ سال یا حتی ۳۰ سال آینده و حتی بیشتر یکی از مؤثرترین شبکه‌های ارتباطی برای خروج اضطراری از شهر خواهد بود.
۴- با کم شدن حجم خودروهای عبوری در میدان دانشگاه چنانچه آتش‌سوزی یا انفجار در دانشگاه شهید چمران و یا منطقه لشکر اباد رخ دهد قطعاً به میزان زیادی از تأخیر ماشین‌های آتش‌نشانی کاسته خواهد شد.
۵- با کم شدن بار ترافیکی مخاطرات زیست‌محیطی و اجتماعی، آلودگی صوتی، آلودگی هوا به نحو چشمگیری کاهش می‌یابد.
۶- ترافیک کم و روان در معابر زمان سفر را برای خودروهای عادی و عبوری به نحو مطلوبی کاهش می‌دهد و خدمات شهری از قبیل زمان سفر آمبولانس و آتش‌نشانی هم به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافته و باعث نجات جان انسان‌ها و نجات اماکن از آتش‌سوزی می‌شود.
۷- با کاهش میزان ترافیک و کم شدن ازدحام خودروها در معبر و گره و با افزایش سرعت و عدم توقف و در جا کار نکردن خودرو مصرف سوخت خودرو به نحو قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.
۸- با کاهش بار ترافیکی حاصل از احداث تقاطع تصادفات و خسارت جانی و مالی به حداقل می‌رسد و این موضوع از افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی حاصل از برخوردهای قهری جلوگیری می‌کند.
۹- آسایش بصری به عنوان یکی از مؤلفه‌های ‌شهرسازی و مبلمان شهری برای همیشه در دستور کار شهرداری‌ها قرار دارد و تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه برخلاف غیر هم‌سطح‌های داخل شهر آشفتگی بصری پدید نخواهد آورد.

مشخصات فنی سازه تقاطع :
طرح پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح شهید چمران که با مساحت ۱۳۷۰۰ متر مربع ونوع سازه این تقاطع بتنی پیش ساخته که اصطلاحا” به آن سگمنتال می گوینداست . این تقاطع دارای چهاردستگاه پل شامل دومسیر اصلی به عرض ۱۷ متربه سمت گلستان و برعکس و دو چپگرد با عرض پل ۵/۹ متر ازابتدای پل پنجم تا امانیه و از میدان ساعت به سمت بل پنجم درنظر گرفته شده است .
لازم به ذکر است درحال حاضر از ۲۱۶ حلقه شمع مورد نیاز این تقاطع تا کنون ۱۲۷ حلقه شمع حفاری و تعداد ۷ عدد سرشمع و تعداد۱۵ پارت سرستون با ارتفاع ۳ متر بتن ریزی و اجرا گردیده و همچنین تا کنون یک عدد قطعه صفر و ۳ عدد از قطعات سگمنتال در کارگاه آماده سازی قطعات پیش ساخته تولید شده است.

امتداد-فعالیت-روزانه-قرارگاه خاتم-احداث-تقاطع-غیر-همسطح-شهید-چمران
پیام‌ها (0)
نوشتن پیام