کارشناسان دادگستری به مردم مشاوره حقوقی رایگان می دهند

محمد کرم زاده در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اینکه خدمات مشاوره حقوقی موجب کاهش تخلفات و اختلافات می‌شود، بیان کرد: بهره‌مندی مردم از خدمات حقوقی رایگان مرکز کارشناسان رسمی دادگستری خوزستان می‌تواند از بروز بسیاری از دعاوی در محاکم قضائی پیشگیری کند.

وی افزود: هم اکنون دادگستری خوزستان در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های اجرای مشاوره حقوقی رایگان تلفنی از سوی مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان است و با راه‌اندازی آن مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ای که اعلام می‌شود، خواسته و سوال خود را مطرح و پاسخ سوال خود را به صورت تلفنی از کارشناسان دادگستری دریافت کنند.

وی با بیان اینکه مشاوره حقوقی تلفنی در تمام رشته‌های کارشناسی است، گفت: برای اجرای طرح مشاوره حقوقی رایگان تلفنی تعداد ۵۳ کارشناس دادگستری را در هفته برای پاسخگویی به سوالات مردم ساماندهی کرده‌ایم تا به صورت تلفنی و رایگان به مردم مشاوره حقوقی بدهند.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری خوزستان از جمله مزایای مشاوره حقوقی رایگان تلفنی را کاهش اختلافات برشمرد و گفت: با مشاوره حقوقی که توسط کارشناسان دادگستری به مردم داده می‌شود، بسیاری از اختلافات حل‌وفصل شده و از تشکیل پرونده در محاکم قضائی جلوگیری خواهد شد چرا که کارشناسان دادگستری در این طرح در پیشگیری از وقوع دعوی نقش مؤثری دارند.

کرم زاده گفت: هم اکنون ۳۳۰ کارشناس در ۴۴ رشته کارشناسی در مرکز کارشناسان رسمی دادگستری خوزستان آماده ارائه خدمات کارشناسی به مردم، محاکم قضائی و دستگاه‌ها هستند.

کارشناسان-دادگستری-مشاوره-حقوقی-رایگان
پیام‌ها (0)
نوشتن پیام