دود آتش‌سوزی مزارع جاده‌ها را گرفته است

سرهنگ رضا دولتشاهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاثیر انتشار دود ناشی از آتش زدن کاه و کلش مزارع در وقوع حوادث جاده‌ای اظهار کرد: اغلب مزارع کشاورزی خوزستان در مجاورت جاده‌ها قرار دارند و آتش‌زدن کاه و کلش اراضی توسط کشاورزان، موجب انتشار دود غلیظی در جاده می‌شود.

وی ‌افزود: انتشار دود در جاده موجب کاهش دید رانندگان می‌شود و رانندگان نیز در این شرایط، دقت لازم را ندارند بنابراین هر ساله در این بازه زمانی، شاهد حوادث ترافیکی در جاده‌ها هستیم.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: البته انتشار دود دلیل اصلی وقوع این حوادث نیست زیرا در زمستان هم شاهد وقوع مه هستیم ولی زمانی که راننده دید کافی ندارد، باید سرعت خود را بکاهد و بیشتر به جلو توجه داشته باشد.

وی با اشاره به انتشار دود ناشی از آتش زدن کاه و کلش و کاهش دید افقی رانندگان و حادثه روز گذشته محور شوش – اهواز در این شرایط گفت: روز گذشته در محور شوش – اهواز ۶ خودرو با هم برخورد کردند و دو نفر مصدوم شدند که حال مصدومان حادثه وخیم نیست. هر چند این حادثه به دلیل انتشار دود رخ داد ولی رانندگان با مشاهده این شرایط باید از سرعت بکاهند و به جلو توجه کنند.

رئیس پلیس راه خوزستان افزود: چند روزی است که شاهد انتشار دود در شوش هستیم و این وضعیت منطقه نسبت به سال گذشته بدتر شده است.

دود-آتش سوزی-مزارع-جاده ها-فراگرفت
پیام‌ها (0)
نوشتن پیام