دریچه های تحتانی سدمسجدسلیمان پس از ۱۸ سال بازگشایی شد

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، “فرهاد علیدوستی” با بیان این که در زمان ساخت پروژه و احداث سد، دو دهانه تونل تحتانی بمنظور انتقال آب به پایین دست بدنه سدایجاد شده است که درمواقع لزوم بتوان از این دریچه ها برای هدایت و انتقال آب به پایین دست سد استفاده شود تصریح کرد: باتوجه به مشکلات ایجاد شده در آبراهه مذکور در زمان احداث سد، با برنامه ریزی فنی و با حضور نمایندگان شرکتهای آب و نیرو، مشاورطرح ، سازمان آب و برق خوزستان ، کارشناسان شرکت بهره برداری و تعمیرات ، عملیات بازگشایی دریچه های تحتانی تا ۱۰۰ درصد، گشودگی کامل با موفقیت انجام گردید.

رئیس هیئت مدیره سد مسجدسلیمان اضافه کرد: در تونلهای خروجی تحتانی سد مسجدسلیمان دو ست دریچه نصب شده است که هرکدام شامل دو دریچه سرویس جهت انتقال آب به پایین دست سد و دو دریچه تعمیراتی جهت ایزوله نمودن دریچه های سرویس می باشد. مجموع ظرفیت تخلیه دریچه های فوق حداکثر ۵۸۹ مترمکعب برثانیه است.

عدم استفاده از این دریچه ها طی سنوات گذشته و پس از اصلاحات طراحی، باعث شده بود تا بازگشایی آنها با ریسک بالایی همراه باشد که این امر با موفقیت کامل صورت گرفت.

بازگشایی-سد-مسجد سلیمان
پیام‌ها (0)
نوشتن پیام