در ابتدای این مراسم سید شاهرخ موسوی نسب مدیر روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با مهم دانستن این رویداد بزرگ، روابط عمومی را مرکز ثقل تولید فکر و اندیشه دانست و گفت: بخشی از اعتماد سازی به سازمانها، خدمات و تلاشهای مدیران با اهتمام و آگاهی نیروهای روابط عمومی محقق میشود و لزوم توجه به مباحث افکارسنجی و حقوق شهروندی از جمله مواردی است که باید بشکل جدی در حوزه روابط عمومی پیگیری شود.
موسوی نسب با اشاره به عنوان هشتمین کنفرانس روابط عمومی که تحت نام مدیریت جامع اطلاع رسانی در بحران نامگذاری شده است، گفت: آنچه که از بحرانهای مختلف که در طی سالجاری در خوزستان رخ داد میتوان درس گرفت بخشی معطوف به روابط عمومیها است تا با برنامهریزیهای مدون در جلوگیری از افزایش فشار روانی ناشی از این دست وقایع بتوانند موثر باشند و ضمن انسجام لازم در کاهش استرس و جلوگیری از بروز شایعات، مانع از بیاثر شدن خدمات مسئولین گردند و در این بین با راهاندازی اتاق فکری متشکل از روابط عمومیها، مدیران رسانه و مدیران انجمنهای مردم نهاد با مدیریت صحیح این بخش میتوان دامنه اثرات مخرب این حوادث را بر افکار عمومی کنترل کرد.
وی در ادامه اظهار داشت: یکی از نیازهای امروز روابط عمومیها بروزرسانی و آشنایی با فناوریهای نوین در راستای اغنا هرچه بیشتر نیاز مجموعه درون و برون سازمان است که دستیابی به این مهم با برگزاری چنین همایشهای و بهرهگیری از تجربیات اساتید بزرگ در حوزه روابط عمومی بدست خواهد آمد.