تردد ۱۵۴ هزار زائر از مرز شلمچه طی ۲۴ ساعت اخیر؛ عبور زائران ۴ برابر شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، کورش مودت امروز در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه به تردد بالغ بر ۷۴۰ هزار نفر زائر از این گذرگاه اشاره و اظهار داشت: از ۴۸۰ هزار زائر عازم عتبات عالیات، ۳۴ هزار نفر آنها زائر خارجی هستند.

وی به تردد ۱۵۴ هزار زائر از طریق پایانه مرزی شلمچه طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره و گفت: در همین راستا شاهد افزایش بیش از ۴ برابری تردد زائران از طریق مرز شلمچه هستیم.

فرماندار شهرستان خرمشهر هدف از توقف در تردد زائران را روان‌سازی عبور زائران امام حسین(ع) و ممانعت از ازدحام جمعیت در این پایانه به صورت موقت برشمرد و ادامه داد: کمبود وسایل نقلیه در بخش شلمچه عراق از جمله مشکلات موجود است که با تدایر اتخاذ شده، اتوبوس‌هایی انتقال و به دنبال انتقال ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر به این بخش هستیم.

وی با اشاره به گرمای هوا در پایانه مرزی شلمچه و نیاز زائران به آب آشامیدنی، افزود: آب شرب بسته‌بندی شده توسط بنیاد مستضعفان، شرکت ملی حفاری، پتروشیمی و صنایع فولاد تأمین و بین زائران توزیع می‌شود.

مودت ضمن اشاره به استقرار سه بیمارستان صحرایی در مرز شلمچه، گفت: زائران اباعبدالله الحسین(ع) در حال حاضر از طریق گیت‌های پایانه مرزی عازم عتبات عالیات هستند و اگر شاهد افزایش بیش از حد جمعیت زائران باشیم، گیت‌های اضطراری نیز باز می‌شوند.

خوزستان-اربعین98
پیام‌ها (0)
نوشتن پیام