افزایش جمعیت زائران اربعین ۹۸ / نیاز جدی زائران به آب آشامیدنی در خاک عراق

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مرز شلمچه، احمد سیاهپوش در نشست ستاد اربعین استان خوزستان در پایانه مرزی شلمچه اظهار داشت: هماهنگی لازم با طرف عراقی در زمینه بهداشت، تغذیه و اسکان زائران در بالاترین سطح خود انجام شد.

وی افزود: به دلیل افزایش جمعیت زائران برخی ظرفیت‌های پیش‌بینی شده جوابگو نبوده و هر چند ‌ایران در این خصوص تلاش و کمک‌های فراوانی انجام داده است.

سرکنسول ایران در بصره با تاکید بر نیاز جدی زائران به آب آشامیدنی در خاک عراق اظهار داشت: برای حل مشکل زائران در تلاش هستیم بنابراین از استان‌های معین خوزستان انتظار داریم برای تامین آب آشامیدنی و اتوبوس وارد عمل شوند و خوزستان را یاری کنند. ضمن اینکه خودروهای پیش بینی شده برای انتقال زائران از بخش عراقی شلمچه تا نجف جوابگوی سیل جمعیت زائران نیستند.

سیاهپوش افزود: خودروهایی که زائران را در خاک عراق جا به جا می‌کنند به دلیل ازدحام جمعیت امکان نزدیک شدن به مرز را ندارند و فعالیت آنها به سختی انجام می‌شود.

وی گفت:کمک‌های انجام شده جوابگوی نیاز زائران در خاک عراق نبوده و با توجه به فراوانی جمعیت زائرانی که هر لحظه هم بر تعدادشان افزوده می‌شود نیست باید تلاش کرد تا این مشکلات به حداقل برسد.

سرکنسول ایران در بصره افزود: برای حل مشکلات زائران دست کمک به سوی استان خوزستان و استان‌های معین دراز می کنیم و آنها باید پای کار بیایند تا مشکلات زائران را حل کنند.

سیاهپوش اظهار داشت: زائران اربعین روز پنجشنبه شرایط سختی را در خاک عراق پشت سر گذاشتند و زائران در هر جا استراحت می‌کردند این در حالیست که زائر ایرانی باید امنیتش تامین شود.

وی بیان کرد: امسال با توجه به فراوانی جمعیت زائران و استقبال گسترده از سوی مردم طبیعی است که دچار مشکل شویم. ظرفیت‌ها در برخی بخش ها جوابگوی خیل جمعیت زائران نیست.

خوزستان-اربعین 98
پیام‌ها (0)
نوشتن پیام