رئیس پلیس راهور خوزستان با بیان اینکه ۱۷ درصد تصادفات اهواز به عابران پیاده برمیگردد، گفت: بسیاری از زیرساختها و معابر در اهواز مشکل دارند به گونهای که ۲۸۹ نقطه حادثهخیز در اهواز شناسایی شدهاند که باید اصلاح شوند.
به گزارش ایسنا، سرهنگ منصور جمشیدی در جلسه شورای ترافیک در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به وضعیت تصادفات در خوزستان اظهار کرد: از سال ۹۵ تا سال ۹۷ در سه سال متوالی در استان خوزستان با کاهش تصادفات مواجه بودیم.
وی افزود: در سال ۹۷ تصادفات فوتی ۷ درصد و تصادفات جرحی ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته آن کاهش داشته است.
رئیس پلیس راهور خوزستان ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال تصادفات فوتی ۱۸ درصد افزایش و تصادفات جدید ۲۷ درصد کاهش داشته است اما در مجموع، ۱۰ درصد کاهش تصادفات داشتهایم.
جمشیدی بیان کرد: امسال در برخی ماهها نسبت به ماهها سال گذشته افزایش تصادفات داشتیم اما در مجموع تصادفات سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال تصادفات فوتی افزایش یافته است، افزود: متوفیان تصادفات در شهرستانهای دزفول، کارون، مسجدسلیمان، شادگان، هویزه و باوی کاهش یافته اما در آبادان، اهواز، امیدیه، ایذه، بهبهان، خرمشهر، سوسنگرد، رامهرمز و حمیدیه شاهد افزایش متوفیان تصادفات بودهایم.
رئیس پلیس راهور خوزستان گفت: عوامل تصادفات به زیرساختها و ایمن بودن خودرو و راننده برمیگردد؛ اگر هر یک از این عوامل درصد ایمنی پایینی داشته باشد، قطعا تصادفات افزایش مییابد.
جمشیدی افزود: نمیتوانیم با یک نسخه واحد به ترافیک نگاه کنیم و یا با دیدی سنتی به آن توجه کرد. در خوزستان مخصوصاً اهواز باید به سمت هوشمندسازی کنترل معابر و کنترل تخلفات برویم.
وی تصریح کرد: بسیاری از زیرساختها و معابر در اهواز مشکل دارند به گونهای که ۲۸۹ نقطه حادثهخیز در اهواز شناسایی شدهاند که باید اصلاح شوند.
رئیس پلیس راهور خوزستان بیان کرد: در مناطق حاشیهای اهواز میبینیم که سرعت تردد موتورسواران بسیار بالا است. در این نقاط با نصب سرعتگیرها می توانیم سرعت وسایل نقلیه را کاهش دهیم تا تخلفات کمتر شود.
وی تصریح کرد: زیرساختهای مناطق حاشیهای باید بهبود و چالهها در این مناطق رفع شود. همچنین در این مناطق باید قبل از هر چهارراه سرعتکاه نصب شود.
وی تصریح کرد: زیرساختهای مناطق حاشیهای باید بهبود و چالهها در این مناطق رفع شود. همچنین در این مناطق باید قبل از هر چهارراه سرعتکاه نصب شود.
جمشیدی ادامه داد: با پایین آمدن سرعت، زمان عکس العمل راننده افزایش مییابد و در این صورت حتی اگر تصادفی رخ دهد، منجر به مرگ عابر پیاده نمیشود.
وی گفت: عامل اصلی تصادفات در مناطق حاشیهای عدم آرامسازی مناطق حاشیهای است که باید با موانع ترافیکی آن را اصلاح کنیم زیرا نمیشود در این مناطق دوربین نصب کرد و تنها باید در برخی معابر که سرعت بالا است دوربین کنترل سرعت نصب شود.
رئیس پلیس راهور خوزستان عنوان کرد: هوشمندسازی کنترل معابر خوزستان الزامی است. اگر هوشمندسازی کنترل منابر در دیگر استانها ۱۰ درصد باشد، باید در خوزستان به ۱۰۰ درصد برسد زیرا شرایط خوزستان متفاوت است.
وی بیان کرد: زمانی که سرعت بالا باشد، عابر پیاده امنیت ندارد. ۱۷ درصد تصادفات اهواز به عابران پیاده برمیگردد که نردههای فلزی در بین بلوارها در کاهش تصادفات عابر پیاده بسیار تاثیرگذار است.
جمشیدی با بیان اینکه محل عبور عابر پیاده باید کانالیزه شود، گفت: برخی اقدامات جهت کاهش تصادفات هزینه زیادی ندارند و باید به سرعت انجام شوند.
رئیس پلیس راهور خوزستان افزود: بر اساس ماده ۱۰۸ قانون توسعه ششم، در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر تجهیزات مورد نیاز پلیس راهور باید توسط شهرداری تامین شود.
وی عنوان کرد: کمبود خودرو سازمانی و کمبود موتورسیکلت سازمانی تنها برخی از مشکلات ما هستند.