به گزارش پایگاه خبری رکن ۴، قاسم شریف باوی گفت: پروژه پل شهدای خدمت با توجه به دو معضل بزرگ ترافیکی در شهر خرمشهر تعریف شد، معضل اول حجم سنگین تردد در ایام اربعین و معضل دوم قدمت و فرسودگی پل آزادی است، این پل در ۶ باند رفت و برگشت به طول ۵۳۰ متر و عرض ۳۰ متر در حال ساخت است که در حال حاضر این پروژه بیش از ۷۰ درصد پیشرفت دارد.
وی افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان طراحی و اجرا گردید که از محل درآمدهای منطقه آزاد اروند تامین می شود و هیچ مشکلی در تامین اعتبار نداریم، اما اگر بتوانیم برای این پروژه اعتبار ملی جذب کنیم، میتوانیم بخشی از هزینهها را به تعریف پروژههای دیگر اختصاص دهیم.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به مشکلات در اجرای پل توضیح داد: در اجرای این پروژه با مشکلاتی مواجه بودیم، در زیر بستر رودخانه با مغروقههایی مانند قطعات بتن مسلح، یدککش و تنههای درختان مواجه شدیم از سوی دیگر جابجایی تاسیسات شهری مانند لولههای آب، تاسیسات برق و فیبر نوری، عملاً روند پیشرفت پروژه را به تاخیر انداخت.
ایشان در ادامه بیان نمود: تمام هزینههای پل شهدای خدمت از منابع درآمدی سازمان منطقه آزاد اروند تامین گردیده است، این پروژه در صورت ادامه همین روندکاری، تا خرداد سال آینده به بهرهبرداری میرسد، از نظر مقاومت در مقابل حوادث طبیعی مانند زلزله و فرونشست و عوامل فرسایشی جوی و منطقهای مانند شرجی، این پروژه در بالاترین حد مقاومت طراحی و اجرا شده است، یکی از مزیتهای جانمایی این پروژه ورودی و خروجی پل است که از نظر موقعیت مکانی ایجاد گلوگاه ترافیکی نمیکند و در این مناطق نیاز به تملک اراضی برای توسعه ورودی و خروجی پل نیست.
قاسم شریف باوی در پایان گفت: منطقه آزاد اروند در شهر آبادان نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان پروژه های عمرانی دارد که شامل معابر شهری و یک پارک گردشگری است، در خرمشهر نیز بازسازی معابر و پروژههایی در نزدیکی مرز به عنوان زیرساخت تجاری تعریف شده است.