مردم برای پرداخت فطریه مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ کارآگاه علی حسینی گفت: با توجه به ایام پایانی ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر، این نگرانی وجود دارد که افراد سودجو و فرصت طلب در بستر فضای مجازی بخواهند از شهروندان در پوشش پرداخت فطریه، کفاره و … اقدام به کلاهبرداری یا سوء استفاده کنند.

وی افزود: در همین راستا لازم است که کاربران دقت داشته باشند هنگام پرداخت فطریه و کفاره به افراد ناشناس اعتماد نکنند و فطریه و کفاره خود را به نهادهای معتبر پرداخت کنند ، این هشدار هم در مورد فضای حقیقی وهم در مورد فضای مجازی صادق است.

سرهنگ حسینی عنوان کرد: در فضای مجازی ممکن است افراد سودجو با طراحی سایت های جعلی کاربران را به صفحات فیشینگ ( جعلی ) هدایت کرده و به بهانه پرداخت فطریه، کفاره و … اقدام به کپی کردن اطلاعات کارت بانکی و خالی کردن حساب بانکی آنان کنند، بنابراین لازم است که شهروندان حتما به آدرس های اینترنتی توجه کافی را داشته باشند و از کلیک کردن بر روی لینک‌هایی که از منابع ناشناس به عنوان خیریه ارسال می کنند، پرهیز کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: گاهی نیز ممکن است همین لینک‌ها، آلوده به بدافزار باشد و گوشی یا سیستم شهروندان را آلوده کند، از این رو توصیه می شود که از کلیک بر روی لینک های ناشناس که ممکن است به بهانه فطریه، تبریک عید و … باشد ، پرهیز شود.

این مقام مسئول از مردم خواست: نذورات خود را فقط به حساب نهادها و موسسات دولتی و قابل اطمینان واریز کنند و از پرداخت نذورات در سایت‌های نامعتبر و حساب های شخصی افراد خودداری کنند ، زیرا گاهی ممکن است افراد سودجو فقط این نذورات را جمع آوری کرده اما آن را در راستای گفته شده هزینه نکنند.

رئیس پلیس‌ فتا خوزستان تصریح کرد : شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک می توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری موارد خود را اطلاع دهند.

مردم -برای- پرداخت- فطریه -مراقب -کلاهبرداران- اینترنتی -باشند
پیام‌ها (0)
نوشتن پیام