برکناری مدیران خوزستانی که سلامت مردم را جدی نمی‌گیرند

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نجاتی ظهر امروز دوشنبه در جلسه کمیته آب و فاضلاب و بیماری روده‌ای (التور) با تاکید بر ضرورت کنترل بهداشت بیان کرد: بهداشت بر درمان اولویت دارد و اگر بتوان موضوعات بهداشتی را کنترل و مدیریت کرد دیگر نیازی به درمان نخواهد بود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت آب پشت سدها افزود: در سال جاری وضعیت آب در پشت سدها نگران کننده‌تر شده و این موضوع کار ما را سخت‌تر می‌کند؛ البته در آب و فاضلاب تلاش‌هایی صورت گرفته اما تعاملات اندکی در شهرستان‌ها وجود دارد، تیم‌های ناظر باید به صورت جدی‌تر کار را دنبال کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: از مقدار آبی که پشت سدها است باید مراقبت کنیم، هیچ دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند و این کار را انجام دهد و همه پای کار باشند.

نجاتی با تأکید بر ضرورت فعالیت فرهنگی برای استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب تصریح کرد: صدا و سیما فرهنگ سازی لازم را در زمینه صرفه‌جویی در آب انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران و بخشداران جلسات شورای سلامت را ادامه دهند و گزارشات لازم را دریافت کنند، یادآور شد: تیم‌هایی برای نظارت تعیین شود و گزارشات لازم را دریافت کنند.

نجاتی با اشاره به وضعیت آبی در استان گفت: کشت شلتوک کاملاً ممنوع شد و روی آب شرب متمرکز شدیم؛ بنابراین باید آب شرب سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی در رابطه کلرزنی در برخی شهرستان‌ها اظهار کرد: برخی از شهرستان‌ها میزان کلرزنی پایینی دارند و آب و فاضلاب باید پیگیری‌های لازم را انجام دهند و تکلیف این شهرستان‌ها مشخص شود.

وی افزود: روستاها در رابطه با سلامت آبی بیشتر مورد تعرض هستند، چرا که شبکه آبی در آن‌ها طولانی است، دهیاران و بخشداران افزون بر شورای سلامت جلسه خاص پیرامون مسائل بهداشتی برگزار کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان در پایان گفت: فرمانداران در رابطه با بهداشت آب شرب مردم نظارت کافی را داشته باشند و مواردی که مدنظر است را به استان انتقال دهند.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی و اداره آب و فاضلاب جلساتی را با یکدیگر داشته باشند تا به صورت تخصصی‌تر اطلاعات میان این دو دستگاه تبادل شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به فعالیت ضعیف مدیران آب و فاضلاب در برخی از روستاها و شهرهای استان تاکید کرد: مدیری که سلامت مردم برایش مهم نیست نباید ادامه کار دهد چون سلامت مردم خط قرمز ما است.

نجاتی پیرامون وضعیت ابتلاء به بیماری وبا و التور در چندسال اخیر عنوان کرد: با مدیریت خوبی که صورت گرفت در چند سال اخیر بیماری وبا و التور در خوزستان وجود نداشت.

برکناری- مدیران -خوزستانی که -سلامت- مردم -را- جدی- نمی‌گیرند
پیام‌ها (0)
نوشتن پیام