یکسو شدن ظرفیت و رسالت رسانه ها گره گشای مشکلات بزرگ است

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اهواز، روز پنجشنبه ۱۱ آذر ماه رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با مدیرعامل، هیأت مدیره و اعضای خانه مطبوعات دیدار و گفتگو داشت.

سیاوش محمودی در این نشست ضمن تقدیر از زحمات و و دغدغه اهالی رسانه در خصوص توسعه شهر و حل مشکلات شهر، اظهار کرد: دیدگاه کارشناسی اهالی رسانه در خصوص مسائل مختلف، ارتباط مستقیم با مردم و دقت نظر در مشکلات، همیشه کارساز بوده و می تواند کمک خوبی برای مسئولین در درک و حل مشکلات موجود باشد.

وی به سلسه نشست های تخصصی و پژوهشی شورای شهر اهواز با نخبگان شهر، اساتید دانشگاه و دغدغه مندان اندیشمند شهر اشاره کرد و افزود: در این دوره تاکنون همواره سعی داشته ایم با ارتباط مستقیم با نخبگان شهری، تعامل خوبی بین شورا و نخبگان ایجاد کنیم که این تعامل با اهالی رسانه نیز به عنوان کارشناسانی که به مشکلات شهر کاملا واقف هستند، بسیار کارساز است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز به اهمیت رسانه، قدرت و جایگاه ویژه ای که در مسائل مختلف دارد اشاره کرد و گفت: اگر قدرت و رسالت ذسانه با یک هدف و در یک مسیر تجمیع و یکسو شود می تواند گره های بزرگی را از مشکلات تمام حوزه ها باز کند.

محمودی یکی از شاخص های کلانشهرهای موفق را اتحاد آحاد و طیف های مختلف به ویژه بزرگان شهر خواند و تصریح کرد: مردم و گروه های مختلف در کلانشهرهای موفق با هر سلیقه سیاسی، هیچگاه بر سر منافع مشترک شهر و مردم با هم در تعارض نیستند و این مساله دراین کلانشهرها به تفکری بدیهی بدل شده است که همه خود را ملزم به رعایت آن می دانند.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز یکی از محورهای اساسی شورای ششم را ثبات مدیریتی معرفی کرد و گفت: این مساله مرسوم است که در کلانشهرها عمر مدیریت مناطق زیر ۵ سال نبوده و در برخی کلانشهر ها شاهد آن بوده ایم که شهردار ۱۲ سال متوالی وظیفه مدیریت شهر را برعهده داشته است.

وی انضباط مالی و اداری را دیگر محور اساسی این شورا خواند و اضافه کرد: در کنار این اصل، دیگر محور شورا اهمیت و برنامه ریزی برای جذب سرمایه و سرمایه گذار در شهر است که در این خصوص شورا جلسات هفتگی خود را درکمیسیون سرمایه گذاری و همچنین جلسات شورای عالی سرمایه گذاری به صورت مستمر داشته و تاکنون به نظم بسیار خوبی رسیده است.

محمودی تصریح کرد: شورای ششم شورای شهردار نیست و در این راه شورا از مطبوعات و رسانه انتظار دارد با مطالبه گری مناسب همراه با تبیین راهکار در کنار شورا باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ضمن اشاره به تغییرات در معاونت برنامه ریزی از تکمیل برنامه ۱۴۰۵ شهرداری تا سال آینده خبر داد و گفت: برنامه شهرداری در حال حاضر بر اساس بودجه ای است که غالبا محقق نمیشود، اما از سال آینده عملکرد شهرداری بر اساس برنامه تدوین شده خواهد بود.

وی به تاثیر ورود تخصصی رسانه برای حل مشکلات اشاره کرد و گفت:اگر رسانه به رسالت خود در راستای تامین منافع جمعی شهر عمل کند می توان با ورود به تک تک مسائل آن ها را حل کرد که در این باره شخصا دیدگاه بسیار مثبتی دارم.

در ادامه این نشست پرویزی بابادی مدیر خانه مطبوعات خوزستان تغییرات به وجود آمده در شهرداری را اقدامی شجاعانه خواند و گفت: با اقدامات و تغییرات به وجود آمده، در صورت جذب سرمایه و سرمایه گذار به آینده شهر و شهرداری خوشبین هستیم.

وی اضافه کرد: خانه مطبوعات همواره از ایجاد تغییرات مثبت حمایت کرده و به عنوان مطالبه گر رسانه آماده ارائه راهکار به شورا و تعامل سازنده با این دستگاه نظارتی است.

همچنین علیجانی عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات خوزستان داشتن مسئولیت در سیستم فعلی شهرداری را امری دشوار خواند و تصریح کرد: چالش های فراوان، انتظارات بسیار و هزینه هایی که یک مدیر در این راه باید بپردازد، شرایط را برای مدیریت به خصوص در مجموعه شورا سخت می کند.

وی در خصوص تغییرات مدیریتی در شهرداری افزود: تغییرات در سیستم حق طبیعی شهردار است و اصطلاحا یک مربی همیشه باید توانایی انتخاب ترکیب خود را داشته باشد.

عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات خوزستان به چالش برنامه ریزی و عدم تخصص در شهرداری اهواز اشاره کرد و گفت: این چالش ها باعث شده مشکلات زیادی در حوزه های مختلف برای شهرداری اهواز رقم بخورد که راه حل آن برنامه ریزی به خصوص در حوزه نیروی انسانی است.

علیجانی رسیدگی به معیشت و رفاهیات پرسنل شهرداری را یکی دیگر از عوامل موثر در ایجاد نیروی با انگیزه برای خدمت به شهر دانست و عنوان کرد: رتبه حقوقی پرسنل شهرداری نسبت به سایر دستگاه ها از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده که این چالش می تواند یکی از عوامل بی انگیزگی در پرسنل هر دستگاهی باشد.

مطر عضو دیگر هیأت مدیره خانه مطبوعات وضعیت نیازهای مردم در سطح شهر را نیازهایی کوچک خواند و گفت: با یک عزم همگانی و جدی باید برای حل این مشکلات خیز برداشت و یک بار برای همیشه این وضعیت را تغییر داد.

فرج و منادی دیگر اعضای خانه مطبوعات نیز در این نشست حضور داشته که هرکدام به ترتیب در خصوص مشکلات شهر و اهمیت تعامل مدیریت شهری با رسانه اظهاراتی ارائه کردند.

حلالی مدیر روابط عمومی خانه مطبوعات از موضوع انتصابات اخیر شهرداری و موضوع آمار پرسنلی که بدون حضور حقوق دریافت می کردند سخن به میان آورد که در این خصوص رزومه و برنامه نیروهای جدید درپست های مدیریتی شهرداری مطرح و موضوع عدد ۱۳۰ نفر غایب و ۵۰۰ نفری که در جای دیگری غیر از محل استخدامشان در حال خدمت هستند بار دیگر از سوی رئیس شورا تشریح شد.

یکی از موارد دیگری که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت برنامه شورا برای موضوع حق آلایندگی و خلاهای قانونی مثل بستن قراردادهای مربوط به این موضوع در خارج از استان و اختصاص یافتن حق آلایندگی به استان محل بستن قرارداد بود که در این نشست مطرح شد.

درادامه اعضای خانه مطبوعات با اشاره به ارتباط ضعیف برخی از قسمت های شهرداری با رسانه ها از این وضعیت ابزار گلایه کرده و خواستار برنامه ریزی شهرداری برای این موضوع شدند.

کاهش بروکراسی اداری، ایجاد کارگروه های تخصصی با حضور اصحاب رسانه در حوزه های مختلف، برنامه ریزی برای مطالبات رسانه ها و استفاده از ظرفیت بالقوه رسانه درتمام حوزه ها برای حل مشکلات این حوزه ها به خصوص حوزه مشکلات شهری ، از سایر مطالبات اصحاب رسانه بود.

یکسو -شدن -ظرفیت -و- رسالت- رسانه ها- گره- گشای- مشکلات- بزرگ -است
پیام‌ها (0)
نوشتن پیام