اولین بیمار مبتلا به ویروس کرونای دلتا در خوزستان شناسایی شد

دکتر رمضان احدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ابتلای یک مرد ۴۰ ساله بهبهانی به ویروس کرونای جهش یافته موسوم به دلتا تایید شده است.

وی با بیان اینکه این مرد به سیستان و بلوچستان رفته بود، افزود: این بیمار در بیمارستان شهیدزاده بهبهان بستری و تحت نظر است و ۵۰ درصد ریه‌اش درگیر شده است.

احدی تصریح کرد: کلیه اقدامات قرنطینه و تحت نظر گرفتن افراد خانواده و اطرافیان و مراکزی که به شخص بیمار خدمات ارائه کرده‌اند، انجام شده است و خانواده وی نیز قرنطینه شده‌اند. از اطرافیان این بیمار، نمونه گیری شده که هنوز نتیجه تست آن‌ها مشخص نشده است.

وی گفت: این ویروس سرعت انتقال بیشتری نسبت به گونه‌های قبلی دارد و آبریزش بینی، تب و گلو درد از علائم ابتلا به این ویروس هستند. مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی و استفاده از ماسک، مانع از انتقال بیشتر این ویروس شوند. افرادی که واکسن زده‌اند نیز در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این ویروس مبتلا می‌شوند و ناقل بیماری هستند. این ویروس کودکان و نوجوانان را نیز درگیر می‌کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان بیان کرد: شهروندان از مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت تماس با شخصی که از استان‌های اطراف به ویژه سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان وارد بهبهان شده است حتما برای انجام تست به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

اولین-بیمار-مبتلا-به-ویروس-کرونای-دلتا-در-خوزستان-شناسایی-شد
پیام‌ها (0)
نوشتن پیام