صلاحیت بیش از ۹۰ درصد کاندیدا در هیئت اجرایی خوزستان تائید شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نجاتی عصر امروز سه‌شنبه در نشست خبری ستاد انتخابات خوزستان، اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم‌سالاری دینی را به عنوان مظهر دموکراسی با برگزاری انتخابات گسترده داریم؛ بنابراین هر بار که انتخابات انجام می‌شد، مشارکت خوب مردم نشان از عشق و علاقه مردم به نظام و رهبری ثابت شد.

وی با تقدیر از همه اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران، رسانه‌ها و داوطلبانی که احساس مسئولیت و تکلیف داشته و کاندید شدند، گفت: با دریافت ابلاغیه از وزارت کشور ستاد انتخابات استان با کمیته‌های تخصصی تشکیل و کار خود را انجام داده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان ادامه داد: بر اساس ابلاغیه‌های وزارت کشور، با تأکید استاندار و اعضای ستاد انتخابات اصل را بر اجرای اصل قانون، سلامت انتخابات، مشارکت حداکثری و رقابت سالم در نظر گرفتیم؛ همچنین مردم خودشان هیئت‌های اجرایی، اعضای شعب، نمایندگان فرمانداران، هیئت‌های نظارت و بازرسی هستند.

نجاتی با اشاره به اینکه در استان خوزستان ۲۸ شهرستان، ۶۸ بخش و ۷۸ شهر داریم، ادامه داد: امسال ثبت‌نام به صورت حضوری در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، گوشی‌های همراه و یا دفاتر پیشخوان انجام شد.

وی بیان کرد: تعداد کل ثبت‌نام کنندگان نهایی در شهرها چهار هزار و ۴۵۷ نفر هستند؛ تعداد بانوان ۴۱۱ نفر، تعداد شاغلان دو هزار و ۴۱۳ نفر، تعداد افراد بیکار ۱۴۲ نفر، تعداد بازنشستگان ۲۵۷ نفر، تعداد افراد دارای مشاغل آزاد یک هزار و ۱۹۷ نفر و تعداد افراد بازنشستگان نظامی ۱۹ نفر و سایران ۴۲ نفر بودند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان، به افزایش ۱۰ درصدی ثبت‌نام داوطلبان شهری اشاره کرد و گفت: کار بررسی صلاحیت‌ها آغاز شده که مسئولان امر بر اساس منابع چهارگانه ارزیابی می‌کنند.

نجاتی اظهار کرد: برای انتخابات شوراهای شهر ۳۶۵ نفر زیر ۳۰ ساله، یک هزار و ۹۲۲ نفر بین ۳۰ تا ۴۰ ساله، یک هزار و ۴۱۶ نفر ۴۱ تا ۵۰ ساله، ۶۲۶ نفر ۵۱ تا ۶۰ ساله، ۱۱۵ نفر ۶۱ تا ۷۰ ساله و پنج نفر نیز ۷۱ تا ۷۵ ساله بودند.

وی افزود: ۹۱ نفر آنها دارای مدرک دیپلم، ۲۹۴ نفر فوق دیپلم، دو هزار و ۷۷۲ نفر لیسانس، یک هزار و ۱۲۹ نفر فوق لیسانس، ۷۳ نفر دکترا و ۶۳ نفر دارای تحصیلات حوزوی بودند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان تصریح کرد: ثبت‌نام در انتخابات شورای روستاها نیز از ۱۶ فروردین آغاز و تا ۲۲ این ماه ادامه داشت که در مجموع ۱۴ هزار و ۵۵۴ نفر کاندید ثبت نامی داشتیم.

نجاتی با اشاره به اینکه در دوره قبلی ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر ثبت نامی داشتند، بیان کرد: از این تعداد، ۶۴۳ نفر زنان، یک هزار و ۳۵۱ نفر شاغلان، یک هزار و ۲۶۱ نفر افراد بیکار، ۳۸۳ نفر بازنشسته، هفت هزار و ۳۱۸ نفر دارای مشاغل آزاد، ۱۹ نفر نظامی بازنشسته و یک هزار و ۲۳۲ نفر را سایر افراد تشکیل می‌دهند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه از بین داوطلبان شورای روستا سه هزار و ۴۸۵ نفر دارای سابقه نمایندگی و ۱۱ هزار و ۷۹ نفر بدون سابقه نمایندگی هستند، گفت: از این بین یک هزار و ۸۸۵ نفر افراد زیر ۳۰ ساله، ۶ هزار و ۲۶ نفر ۳۰ تا ۴۰ ساله، چهار هزار و ۱۵۹ نفر ۴۱ تا ۵۰ ساله، یک هزار و ۷۹۸ نفر ۵۱ تا ۶۰ ساله، ۵۸۹ نفر ۶۱ تا ۷۰ ساله و ۸۹ نفر ۷۱ تا ۷۵ ساله هستند.

وی اضافه کرد: ۶ هزار و ۲۰۸ نفر دارای مدرک تحصیلی دوره ابتدایی، یک هزار و ۷۵۴ نفر راهنمایی، یک هزار و ۲۳۶ نفر متوسطه، دو هزار و ۵۰۰ نفر دیپلم، ۶۳۱ نفر فوق دیپلم، یک هزار و ۹۳۶ نفر لیسانس، ۲۲۷ فوق لیسانس و یک هزار و ۲۳۶ نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان، به درخواست افزایش ۱۵ درصدی شعب به دلیل گرمای هوا و بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: مقرر شده تا انتخابات در مراکز استان‌ها الکترونیکی باشد ولی برای خوزستان چهار شهر امیدیه، ماهشهر، بهبهان و خرمشهر را نیز در کنار اهواز پیشنهاد دادیم.

نجاتی اعلام کرد: تاکنون بیش از ۹۰ درصد کاندیدا در هیئت اجرایی تأیید صلاحیت شدند ولی نتایج بررسی صلاحیت شورای شهر از نظر هیئت نظارت نیز هفتم اردیبهشت‌ماه اعلام می‌شود.

وی عنوان کرد: بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دهی در خوزستان داریم و دستگاه قضائی فضای مجازی را رصد می‌کند که فعالیت کاندیدا در چارچوب قانون باشد؛ همچنین تبلیغات زودهنگام را بررسی می‌کند.

صلاحیت-بیش-از-۹۰ درصد-کاندیدا- هیئت-اجرایی-خوزستان-تائید-شد
پیام‌ها (0)
نوشتن پیام