پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ Thursday 25 April 2024

رئیس علوم پزشکی اهواز :

۹۶ درصدی تخت‌هایICU اشغال شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اشغال ۹۶ درصدی تخت‌های ICU اختصاص داده شده به بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان، از افزایش ۱۵ درصدی موارد فوت خبر داد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: طبق تصمیمات ستاد ملی مقرر شده است در ۱۰ روز آینده مقررات سختگیرانه در شهرای قرمز و نارنجی اعمال شود تا بیماری مهار شود. به زودی مصوبات جلسه به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود و امیدواریم با این محدودیت‌ها، وضعیت بیماری کنترل شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از ۲۰ اسفندماه تا اول فروردین‌ماه روند بیماری در خوزستان کاهشی بود اما از اوایل تا ۱۰ فروردین‌ماه سیر بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده است. از ۱۰ فروردین‌ماه به بعد تعداد موارد بستری در بیمارستان‌ها افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در قله پیک، تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های خوزستان یک هزار و ۷۷۰ بیمار بود که تا ۵ فروردین‌ماه به یک هزار و ۴۰۰ بیمار رسید اما از ۱۰ فروردین‌ماه مجددا روند بستری افزایش یافت به گونه‌ای که اکنون حدود ۲ هزار بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: در حال حاضر عمده بار مراجعه و بستری در شمال و شرق استان یعنی در شهرهای اندیمشک، دزفول، شوشتر و شوش، بهبهان و امیدیه است. وضعیت در اهواز ثابت است و شاهد افزایش نبوده‌ایم اما کاهشی نیز نبوده است.

وی افزود: امیدواریم این محدودیت‌ها در ۱۰ روز آینده، به نزولی شدن سیر بیماری در اهواز کمک کند. جمعیت سیالی که در عید نوروز به مسافرت رفتند نیز در شهرهای خود ساکن شده‌اند و امیدواریم با این وضعیت و همکاری مردم، شاهد روند نزولی پیک بیماری باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر ۹۶ درصد تخت‌های ویژه و ۸۰ درصد تخت‌های عادی اختصاص داده شده به بیماران مبتلا به کرونا اشغال هستند. در بخش‌های ویژه دچار محدودیت هستیم اما با جابجایی و تغییر کاربری تخت‌ها، تلاش کردیم بیماری منتظر تخت ICU نماند. ظرفیت اکسیژن‌رسانی نیز افزایش یافته و تاکنون مشکل جدی در این زمینه نداشته‌ایم.

وی افزود: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در استان خوزستان در هفته منتهی به ۲۰ فروردین‌ماه نسبت به هفته قبل از آن ۱۵ درصد افزایش یافته است.

ابول‌نژادیان در خصوص واکسیناسیون انجام‌شده در خوزستان نیز بیان کرد: تاکنون واکسن کرونا در استان خوزستان برای ۲۷ هزار نفر تزریق شده است. بیش از ۸۰ درصد بیماران دیالیزی خوزستان واکسینه شده‌اند و واکسن مورد نیاز برای مابقی این بیماران نیز موجود است اما ممکن است برخی تمایل به تزریق واکسن نداشته باشند.

وی گفت: در هفته جاری واکسن برای اعضای دیگر سازمان نظام پزشکی، پاکبانان و گروه‌های بهداشت و درمان ادامه خواهد یافت. فعلا برنامه‌ای برای واکسیناسیون دانش‌آموزان نداریم و جزو اولویت ما نیست.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of