جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

معاون علوم پزشکی آبادان :

اردوگاه باکری خرمشهر برای راه‌اندازی نقاهتگاه کرونا واگذار شد

معاون دانشکده علوم پزشکی آبادان از واگذاری اردوگاه شهید باکری خرمشهر برای راه‌اندازی مرکز “نفس” برای بیماران مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان خبر داد.

دکتر مسعود تراب‌پور اظهار کرد: در دیدار با فرمانده اردوگاه شهید باکری شهرستان خرمشهر، مقرر شد با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای این اردوگاه برای راه‌اندازی مرکز نفس برای بیماران مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان، به دانشکده علوم پزشکی آبادان واگذار شود.

به گزارش دانشکده علوم پزشکی آبادان، وی افزود: در پی افزایش شمار بیماران مبتلا به ویروس جدید جهش‌یافته کرونا در هفته‌های اخیر در شهرهای تابعه این دانشکده و تکمیل ظرفیت بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان، با پیش‌بینی احتمال تکمیل بیمارستان‌های معین؛ بر اساس تصمیم قرارگاه کرونا و تاکید رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان مقرر شد محلی برای راه‌اندازی مجدد مرکز نفس تعیین کنیم.

تراب‌پور گفت: پس از رایزنی‌های فراوان با نهادهای مختلف به ویژه قرارگاه راهیان نور، با همکاری فرماندهی اردوگاه راهیان نور شهید باکری خرمشهر، این امر محقق و مقرر شد این اردوگاه به عنوان مرکز نفس یا نقاهتگاهی برای اسکان بیماران مبتلا به کرونا که می‌توانند مابقی دوران خودجداسازی (قرنطینه) را در این مرکز سپری کنند، اختصاص یابد.

این اردوگاه با ظرفیت بیش از ۱۴ هزار نفر و در وسعت ۱۶ هزار مترمربع برای اسکان بیماران اعزامی از بیمارستان‌های تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان و به منظور ارائه خدمات نگهداری و مراقبت پرستاری به شهروندان به صورت رایگان آماده شده است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of