جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ Friday 19 April 2024

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونای خوزستان:

نگران تکرار شرایط تلخ هستیم

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونای خوزستان گفت: با توجه اوضاع پیش آمده نگران تکرار شرایط تلخ کرونایی گذشته در خوزستان هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا نجاتی در گفت‌وگو با صدا و سیمای استانی، اظهار کرد: متأسفانه شرایط گذشته در حال تکرار شدن است و نگران بازگشت دوران تلخ و پر اضطراب اوج بیماری در استان هستیم.

وی افزود: از مردم استان انتظار می‌رود که توصیه‌ها را جدی بگیرند و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

نجاتی عنوان کرد: با توجه به شرایطی که در کشور و استان حاکم است، همه ما موظف هستیم که پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا جان خود و دیگران را حفظ و از این مرحله سخت و نفس‌گیر عبور کنیم.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونای خوزستان بر اهمیت زیاد و تأثیر بالای استفاده از ماسک در کنترل شیوع این اپیدمی تأکید کرد و گفت: اگرچه استان خوزستان، استانی با آب و هوای گرم است اما تحمل گرما قابل‌تحمل‌تر این بیماری و از دست رفتن عزیزان است.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص شیوه برگزاری آئین اربعین حسینی، اظهار داشت: در رابطه با اربعین، با توجه به شیوع بیماری در منطقه، در ایران و عراق نشست‌هایی میان مسئولان دو کشور برگزار شد و مسئولان عراق اعلام کردند «امسال با توجه به شیوع کرونا اجازه برگزاری اربعین و مراسم پیاده روی به سوی کربلای معلا را نمی دهند» لذا از مردم انتظار می‌رود به هیچ عنوان به سمت پایانه‌ها حرکت نکنند چرا که اجازه خروج به آنها داده نمی‌شود.

نجاتی ادامه داد: همچنین موکب‌ها امکان فعالیت را در مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی ندارند و تنها برخی از موکب‌ها درون شهرها با رعایت موازین بهداشت اجازه خواهند داشت تا مواد بهداشتی توزیع کنند.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت کرونای خوزستان بیان کرد: امسال برنامه پیاده‌روی‌هایی را که در سال‌های قبل در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شد، نداریم و مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان در سطح مساجد با رعایت تهویه، فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک برگزار می‌شود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of