چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ Wednesday 24 April 2024

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

آمار بیماران بستری در خوزستان روند افزایشی دارد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم روزهای تاسوعا و عاشورا، گفت: آمار بیماران بستری در خوزستان روند افزایشی دارد و این وضعیت نگران‌کننده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد ابول نژادیان بعد از ظهر امروز در تشریح آخرین وضعیت کرونا در خوزستان، اظهار کرد: بعد از چند هفته روند کاهشی در آمار کرونا متأسفانه در دو روز اخیر شاهد افزایش نگران‌کننده در آمار بیماران بستری بودیم که نشان از تغییر رفتار مردم در هفته گذشته به ویژه کاهش میزان استفاده از ماسک و مسافرت به مناطق قرمز دارد.

وی افزود: در روزهای اخیر نیز با توجه به تعطیلات و افزایش مسافرت‌ها، نگرانی‌ها از افزایش آمار مبتلایان و بستری‌ها در روزهای آینده بیشتر شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه بیان کرد: با وجود آنکه بسیاری از هیئت‌ها در ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند اما بی‌توجهی به مراقبت‌های بهداشتی در تعدادی دیگر که با تجمع‌های چند هزار نفری و بدون رعایت فاصله همراه بوده است، مسئله‌ای نگران‌کننده است که انتظار می‌رود در برگزاری مراسم روزهای تاسوعا و عاشورا توجه ویژه‌ای به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شود.

وی تأکید کرد: از مردم استدعا می‌شود نسبت به رعایت آداب پیشگیری از ابتلاء به کرونا حساسیت ویژه‌ای به خرج دهند و بدانند تداوم روند فعلی منجر به بازگشت استان به وضعیت خطرناک خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان یادآور شد: هرگونه سهل‌انگاری ممکن است به قیمت از دست رفتن سلامتی خود و اطرافیانشان بینجامد و مردم به فکر مدافعان سلامت و کادر بهداشت و درمان نیز باشند که هنوز خستگی پیک طولانی گذشته را از تن بیرون نکرده‌اند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of