پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ Thursday 25 April 2024

معاون اداره‌کل دامپزشکی خوزستان:

اخذ مجوز دامپزشکی برای جابه‌جایی دام الزامی است

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خوزستان بر لزوم اخذ مجوز بهداشتی برای حمل و نقل و جابه‌جایی هر گونه دام، فرآورده‌های خام دامی و نهاده‌های خوراک دام تاکید کرد.

دکتر رضا اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به استناد ماده ۴ آیین‌نامه چگونگی کنترل بهداشتی تردد، نقل و انتقال، واردات و صادرات دام زنده و فرآورده‌های خام دامی، دارو و مواد بیولوژیک و هر گونه جابه‌جایی دام، فرآورده‌های خام دامی و نهاده‌های خوراک دام، نیازمند اخذ مجوز بهداشتی حمل از دامپزشکی است.

وی افزود: مجوزهای حمل صادره از طرف دامپزشکی، مجوز بهداشتی محسوب می‌شود و سلامت محصول را نشان می‌دهد بنابراین بهره‌برداران و متقاضیان با در نظر گرفتن قوانین و مقررات برای جابه‌جایی، باید به دامپزشکی مراجعه و نسبت به اخذ گواهی حمل بهداشتی اقدام کنند.

اسدی گفت: هدف از صدور مجوز بهداشتی حمل، کنترل سلامت دام و فرآورده‌های خام دامی و ممانعت از نقل و انتقال موارد آلوده همراه با عوامل بیماری‌زا است که سلامت مصرف‌کنندگان را تهدید می‌کند.

وی افزود: انتظار می‌رود آحاد مردم به هشدارهای بهداشتی دامپزشکی توجه ویژه داشته باشند و با رعایت قوانین و مقررات بهداشتی دامپزشکی، ما را در تامین و تضمین امنیت غذایی کمک کنند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of