جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ Friday 19 April 2024

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان :

بانک‌ها نسبت به مصوبات مربوط به رفع موانع تولید بی‌توجه هستند

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با انتقاد از بی‌توجهی برخی بانک‌ها نسبت به اجرای مصوبات ستاد تسهیل رفع موانع تولید، گفت: بانک‌های دولتی در خوزستان از کمترین فعالیت ممکن در جهت حمایت از بخش خصوصی برخوردار هستند.

شهلا عموری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت اعتمادسازی هرچه بیشتر بانک‌های استان، اظهار کرد: بیشترین موانعی که بخش خصوصی خوزستان با آن روبه‌رو است، مربوط به چالش‌هایی است که بانک‌ها ایجاد کرده‌اند و انتظار داریم بانک‌ها توجه بیشتری به مسائل و مشکلات بخش خصوصی داشته باشند.

وی ادامه ‌داد: ستاد تسهیل رفع موانع تولید در تمام استان‌ها تشکیل می‌شود و مشکلات بانکی واحدهای تولیدی در این ستاد مورد بررسی قرار می‌گیرد اما در استان خوزستان بانک‌ها با وجود مصوبات مربوط به رفع موانع تولید از سوی ستاد تسهیل، نسبت به این مصوبات بی‌توجه هستند و این مساله، مشکلات فراوانی برای بخش خصوصی به وجود آورده است.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: به عنوان مثال، ستاد تسهیل در مصوبات خود از بانک‌ها خواسته به منظور ایجاد رونق تولید، چک‌های برگشتی برخی واحدهای تولیدی که به تایید این ستاد می‌رسند را برای صدور دسته چک و یا پرداخت تسهیلات مدنظر قرار ندهند اما در بسیاری از مواقع، چنین مصوباتی از سوی بانک‌ها اجرایی نمی‌شود.

عموری با بیان اینکه بانک‌های خوزستان به صورت سلیقه‌ای با این مصوبات برخورد می‌کنند، عنوان کرد: بانکی که بتواند تسهیلات مناسب و ارزان قیمت در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهد و نسبت به اجرای صحیح مصوبات ستاد تسهیل نیز اقدام کند، طبیعتا برای بخش خصوصی قابل اعتماد است.

وی با انتقاد از بی‌توجهی برخی بانک‌ها نسبت به اجرای مصوبات ستاد تسهیل رفع موانع رونق تولید، افزود: خواسته و مطالبه بخش خصوصی خوزستان، اجرای دقیق و صحیح مصوبات ستاد تسهیل است تا در شرایط موجود بتوان در مسیر رونق و جهش تولید گام برداشت.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با بیان اینکه بانک‌های خوزستان همواره در دوره‌های مختلف در پرداخت تسهیلات نسبت به میزان سپرده‌ها در میان استان‌های آخر کشور قرار دارند، گفت: بانک‌های دولتی در خوزستان از کمترین فعالیت ممکن در جهت حمایت از بخش خصوصی برخوردار هستند و انتظار داریم عملکرد بهتری داشته باشند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of