جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ Friday 19 April 2024

با احداث کارخانه جمع آوری و فرآورش گازهای مشعل در «غرب کارون»؛

روزانه از هدر رفت ۵۰ میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری می شود

مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: در پروژه احداث کارخانه جمع آوری و فرآورش گازهای مشعل در حوزه «غرب کارون» از هدر رفت روزانه ۵۰ میلیون فوت مترمکعب گاز جلوگیری می‌شود.

به گزارش مهر، محمدجواد اشرفی در آئین کلنگ زنی احداث کارخانه جمع آوری و فرآورش گازهای مشعل در حوزه «غرب کارون» با گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار کرد: فعالیت برداشت نفت از حوزه «غرب کارون» را در یک موقعیت جغرافیایی خاص انجام می‌دهیم.

وی افزود: وقوع عمده میادین نفتی در حوزه «تالاب» بسیار پرارزش مثل «تالاب هورالعظیم» شرایط خاصی را برای مدیریت زیست محیطی فعالیت‌های نفتی ایجاد کرده است.

مدیرکل محیط زیست خوزستان تصریح کرد: طی این سال‌ها علاوه بر تولید نفت مشکلات زیست محیطی برای مردم در حوزه آب، هوا و خاک و همچنین تالاب هورالعظیم ایجاد شد.

اشرفی ادامه داد: قرارداد مدیریت خاک‌های آلوده به نفت (پروژه لندفیل) هم با سرمایه ۱۰ میلیارد تومانی اجرا می‌شود.

مدیرکل محیط زیست خوزستان بیان کرد: این شرکت در حوزه «آب» هم مشکلاتی دارند ولی مسائل را خوب مدیریت می‌کنند؛ به خصوص در مقابل حوادث پیش‌بینی نشده از جمله شکستگی لوله‌ها حضور خوبی دارند و رفع مشکل می‌شود.

وی بیان کرد: در این پروژه از هدر رفت روزانه ۵۰ میلیون فوت مترمکعب گاز جلوگیری می‌شود.

مدیرکل محیط زیست خوزستان یادآور شد: در شرکت‌های نفت و گاز کارون و مارون نیز پروژه‌های مشابهی برای جمع آوری گازهای همراه و انتقال آن به پتروشیمی مارون اجرا شد.

اشرفی در پایان گفت: با پیگیری‌های خاص استاندار خوزستان در خصوص تأمین اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌های پالایشگاه گاز بیدبلند دو نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of