جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ Friday 19 April 2024

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن اهواز تغییر کرد

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: هدف ما تمرکززدایی در اجرای برنامه‌های فرهنگی از مرکز به دیگر نقاط استان است.

به گزارش مهر، محمد جوروند ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: طبق آخرین تصمیم صورت گرفته، محل راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال از فلکه مولوی تغییر کرد و مسیر جدید شروع راهپیمایی از میدان شهدا به سمت خیابان سلمان فارسی و از آنجا به سمت چهارراه آبادان خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال شاهد چند اتفاق بودیم، افزود: در مقایسه با سال‌های قبل که متفاوت بود و رویدادهایی داشتیم که پیامدهای مثبتی برای انقلاب اسلامی داشت اگرچه شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای همه ما بسیار تلخ بود و تشییع باشکوه پیکر پاک حاج قاسم سلیمانی نماد اتحاد و همبستگی بی‌نظیر ملت بود اگرچه شهادت سردار سلیمانی درد بزرگی بود اما اتحاد مردم در جریان تشییع باشکوه پیکر پاک سردار سلیمانی اتفاق بزرگی بود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان بیان کرد: بعد از ۲۲ بهمن انتخابات مجلس شورای اسلامی را داریم و تفاوت یک حکومت دینی مردمی با حکومت‌های غیرمردمی در این نکات است.

جوروند تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در انتخابات حضور مردم است و از رسانه‌ها می‌خواهیم مردم را به مشارکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات تشویق کنند.

وی عنوان کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن یک حس نوستالژیک برای همه مردم دارد و آن بازگشت به روزهای انقلاب است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: هیچ چیز به اندازه مشارکت مردم در انتخابات نمی‌تواند قوت قلب برای مسئولان کشور باشد.

وی گفت: مردم خوزستان متعهد به انقلاب و نظام هستند و حضورشان در تشییع پیکر پاک شهید حاج قاسم سلیمانی بی‌نظیر بود.

جوروند گفت: در حال حاضر جشنواره فیلم فجر را در خوزستان داریم و بعد از آن از ۲۴ تا ۳۰ شهریورماه سال آینده جشنواره موسیقی فجر در سینما هلال و تالار آفتاب اهواز برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: در نیمه دوم اسفندماه امسال هم جشنواره شعر استان برگزار می‌شود که رویداد بسیار مهمی است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان بیان کرد: اتفاقات مهم فرهنگی در خوزستان در حال برگزاری است و همان‌طور که وزیر ارشاد گفت «ایران فقط تهران نیست» ما هم می‌گوئیم «خوزستان فقط اهواز نیست» و تأکید کردیم که رویدادهای فرهنگی در سراسر استان برگزار و تمرکززدایی شود.

وی گفت: مانعی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان وجود ندارد و خود ما هم مراقب هستیم و نظارت می‌کنیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان عنوان کرد: حراست ما هم در محل برگزاری کنسرت‌ها حضور دارد و نظارت می‌کند و هم ناجا در محل برگزاری کنسرت‌ها برای برقراری نظم و امنیت علاقه‌مندان به موسیقی حضور دارند.

وی گفت: خود تهیه‌کننده‌ها هم ملزم به استقرار انتظامات و تشریفات در محل برگزاری کنسرت‌ها هستند.

جوروند بیان کرد: محتوای برنامه هم از قبل نظارت می‌شود و جامعه هم نیازمند نشاط و امید است و کسانی که بذر ناامیدی و یاس را در جامعه می‌کارند، منفور و مطرود هستند.

وی تصریح کرد: جشنواره‌های فرهنگی و هنری اتفاقات خوب فرهنگی هستند و باعث ایجاد نشاط و امید در جامعه می‌شوند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of