جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ Friday 19 April 2024

دریچه های تحتانی سدمسجدسلیمان پس از ۱۸ سال بازگشایی شد

مدیرعامل سد ونیروگاه مسجدسلیمان از انجام عملیات موفقیت آمیز بازگشایی کامل دریچه های تخلیه کننده تحتانی (BOTTOM OUTLET) سدمسجدسلیمان، پس از ۱۸ سال خبر داد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، “فرهاد علیدوستی” با بیان این که در زمان ساخت پروژه و احداث سد، دو دهانه تونل تحتانی بمنظور انتقال آب به پایین دست بدنه سدایجاد شده است که درمواقع لزوم بتوان از این دریچه ها برای هدایت و انتقال آب به پایین دست سد استفاده شود تصریح کرد: باتوجه به مشکلات ایجاد شده در آبراهه مذکور در زمان احداث سد، با برنامه ریزی فنی و با حضور نمایندگان شرکتهای آب و نیرو، مشاورطرح ، سازمان آب و برق خوزستان ، کارشناسان شرکت بهره برداری و تعمیرات ، عملیات بازگشایی دریچه های تحتانی تا ۱۰۰ درصد، گشودگی کامل با موفقیت انجام گردید.

رئیس هیئت مدیره سد مسجدسلیمان اضافه کرد: در تونلهای خروجی تحتانی سد مسجدسلیمان دو ست دریچه نصب شده است که هرکدام شامل دو دریچه سرویس جهت انتقال آب به پایین دست سد و دو دریچه تعمیراتی جهت ایزوله نمودن دریچه های سرویس می باشد. مجموع ظرفیت تخلیه دریچه های فوق حداکثر ۵۸۹ مترمکعب برثانیه است.

عدم استفاده از این دریچه ها طی سنوات گذشته و پس از اصلاحات طراحی، باعث شده بود تا بازگشایی آنها با ریسک بالایی همراه باشد که این امر با موفقیت کامل صورت گرفت.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of